Inventura rozvah.účtů - zápisy

• (neregistrovaný)

26. 2. 2007 10:21

Prosím o radu jak provádět inventuru rozvahových účtů a jaké doklady o inventuře musím předložit při případné kontrole FÚ. Je mi snad jasná inventura majetku a zásob, kde si vyjedu stav majetku, odsouhladím se skutečností a udělám zápis. Totéž u zásob porovnám stav podle skladové evidence se skutečností a zápis. Dále u účtů 311 a 321 porovnám stav se saldokontem nezaplacených faktur ke konci roku a udělám zápis. Co ale s dalšími rozvakovými účty? Musím mít zvlášť inventuru každého jednotlivého účtu a ke každému účtu dělat inv. zápis nebo to lze provést nějak souhrnné? Děkuji, jsem začátečník v PÚ.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 2. 2007 10:42

anonymous (neregistrovaný)

Re: Inventura rozvah.účtů - zápisy
      Obecně - dokladová inventura má doložit z čeho se skládá zůstatek účtu - tedy zkontrolujete doklady.
      k 31.12. si vyjedu stavy účtů od 000 - 499 (pokud máte tak i podrozvahové) a ke každému zůstatku doložím z čeho se zůstatek skládá - např.
      majetek dlouhodobý hmotný i nehmotný - inventurní soupis k 31.12. u oprávek - tiskem z programu účetnictví - nebo sestavou např. v excelu
      věcná břemena - zkontroluji platnost a smlouvy
      materiál nebo zboží na cestě - faktura + příjemka
      výrobky - musím mít inventuru+ ocenění vlastními cenami
      rozpracovaná výroba + inventura+ocenění
      pokladny,ceniny inventurní zápis k 31.12.
      banky - výpisy k 31.12.
      314,315,324 - zálohy - podrobný rozpis zůstatku - č.dokladu - nafotím si k tomu i doklady
      381,383 - totéž - soupis a mám k tomu i kopie prvotních dokladů
      331,333,336 - z mezd - tisk ze kterého jsou patrny zůstatky k 31.12. a nafotím si i výpis z účtu, kdy byly zůstatky srovnány
      Základní jmění - výpis z obchodního rejstříku,
      pozemky-nemovitosti - LV