Výpočet mzdy?

• (neregistrovaný)

16. 3. 2007 15:05

Dobrý den, zaměstnanec pracoval v únoru jen jeden den a zbytek měl nemocenskou. Uplatňuje slevu na dítě. Nevím jestli jsem špatně zadala údaje v programu, nebo je to správně vypočteno. Vychází mi.
    8hod x 50,- (hrubého na hodinu) = 400,- kč
    Sociální a zdravotní celkem 50,- Kč
    Daň 48,- Kč
    Sleva na poplatníka -48,- kč
    Čistého 350,- Kč
    Znamená to, že pokud má daň 0,- Kč, nemůže ani uplatnit slevu na dítě?
    Je to logické, ale chci se ujisti, že nedělám chybu. Jsem začátečník . Děkuji všem

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 3. 2007 15:32

sisi (neregistrovaný)

Re: Výpočet mzdy?
      Daň. zvýhodnění není z čeho uplatnit a pro dańový bonus platí,že
      za příslušný kalendářní měsíc musí příjem poplatníka dosáhnout alespon polovinu minimální mzdy.takže pokud odpracoval jen jeden den, nesplňuje podmínku .Máte to dobře.

• 16. 3. 2007 18:21

tony (neregistrovaný)

Jsem na pochybách....ZDP §35d říká......dosahuje u poplatníka alespoň výše poloviny minimální mzdy, zaokrouhlené na celé koruny dolů (dále jen "polovina minimální mzdy"). ....nemluví se tam o měsíční minimální mzdě. A pokud zaměstnanec vydělal 50 Kč za hodinu je to určitě víc jak polovina minimální mzdy (samozřejmě přepočtené na hodiny). Ale zase když by poplatník takto odpracoval každý měsíc v roce, tak fakt nevím, jak by vracel vyplacený bonus.

• 18. 3. 2007 21:13

Anna (neregistrovaný)

Ale v předcházejícím § 35c je definováno, co myslí minimální mzdou: "... Daňový bonus může uplatnit poplatník, který ve zdaňovacím období měl příjem podle § 6, 7, 8 nebo § 9 alespoň ve výši šestinásobku minimální mzdy stanovené pro zaměstnance
      odměňovaného měsíční mzdou k počátku příslušného zdaňovacího období a neupravené s ohledem na odpracovanou dobu a další okolnosti, podle zvláštního právního předpisu upravujícího výši
      minimální mzdy *) (dále jen „minimální mzda“);..."