Re: dvojí uplatnění odpočtu na poplatník
>Zaujala mě tato odpověd:
>
>Pokud uplatníte SZM, pak si i manželka může uplatnit
>7200 slevu na dani u sebe jako poplatníka a Vy na ni i
>těch 4200 slevu ( pokud neměla příjmy přesahující
>38040-pozor počítají se do toho i podpora v nezam., první
>mateřská, nemocenská,důchody) a samozřejmě i Vy svou
>slevu na popl. 7200.
>
>
>
>Ale vůbec tomu nerozumím- chápu dobře, že si ten, kdo
>nemá příjmy
>do 38040,- v Dp na sebe odečte 7200,- a já pak ještě
>mohu odečíst 4 200,- na manžela protože jeho příjem je
>nižší než 38 040,-
>a ještě můžeme použít SZM?
>
>jsem z toho jelen:-(
Pokud splňujete podmínky pro SZN - máte dítě ve společné péči, můžete uplatnit odpočet 7200 na sebe i na manžela a navíc, pokud manželka nemá příjmy do 38040, tak uplatní manžel slevu 4200, popř další odpočty /penzijní, životní, poj. dary atd. u každého koho se týkají J
>
já jsem v šoku, jak nás má stát rád:-) fakt to jde, volala jsem dokonce do jedné účetní kanceláře:-)
pak ale nechápu, když zadám do tabulky na
http://www.ucto24.cz/spolecne_zdaneni_manzelu_vypocet.html
jak mi může ten rozdíl mezi daní, která mu byla sražena ( 4500) a 7200 sleva, kterou si na sebe odečte někam zmizet:-( pořád mi totiž vychází stejný výsledek- logicky by snad měl vzniknoud další přeplatek ve výši 2700,- nebo ne?
Nejsem si jistá, jestli jsem vás příspěvek pochopila správně, ale slevy na dani můžete uplatńovat jen do výše sražené a odvedené daně. Jestliže vám byla sražena daň 4500, tak vám může vzniknout předplatek nejvýše 4500
to ano, máte pravdu- ale manželovi byla sražena daň 4 992,- kč
a mě díky danovým bonusům vznikl přeplatek kolem 10t -
a v případě , že já si mohu odečíst jako osvč na jeho malé příjmy 4200,- a on navíc uplatnit 7200,- , pak mu při sražené dani 4992 a odečtu 7200,- vznikne právě přeplatek v té maximálni výši 4992,-
alespon tak mi to vyšlo po zadání údajů na
http://cds.mfcr.cz/cps/rde/xbcr/SID-53EDF4E6-BA574956/cds/DK_MF_2006.xls