Roční zůčtování

• (neregistrovaný)

26. 3. 2007 12:45

Prosím,jsem student a chtěl bych si podat daň.přiznání, ale jsem laik,poradíte mi?
    Studuji celý rok a v měsíci srpnu jsem byl na brigádě.Nevím co mám napsat do slev na poplatníka,studenta - jakou částku? Může mi někdo pomoct?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 3. 2007 12:48

Ivča (neregistrovaný)

Re: Roční zůčtování
      co studujete, kolik je Vám let? Jaké byly příjmy z brigády? Měl jste ještě nějaké příjmy? Byla to dohoda?

• 26. 3. 2007 13:07

Franta (neregistrovaný)

Byla to smlouva, studuju vysokou školu technickou a je mi 22 let.
      Příimy byly 9122 a dan 576.To byla jedina moje brigáda.

• 26. 3. 2007 13:22

Ivča (neregistrovaný)

Jestli to byly opravdu Vaše jediné příjmy, tak nemáte povinnost podat daňové přiznání.
      Nevím, jaká to byla smlouva a jestli šlo o zálohovou daň (vzhledem k výši příjmu zřejmě ano), tak pak můžete, jestli budete, chtít si podat přiznání, kde si vše zúčtujete a zjistíte, jestli máte přeplatek. Jestli ne, tak nemá smysl podávat daňové přiznání. V přiznání byste měl nárok na 7200,- slevu na poplatníka a 2400,- na studenta (pokud jde o studium na vysoké škole v bakalářském nebo magisterském nebo doktorském studijním programu).

• 26. 3. 2007 13:26

Líba (neregistrovaný)

Nějak se nemůžu z těhle údajů dopočítat, ale to nevadí. Předpokládám, že máte potvrzení o zdanitelných příjmech od zaměstnavatele.

Tady v šablonách si otevřete DP
      http://business.center.cz/business/sablony/soubory/Priznani_k_dani_z_prijmu_FO_vzor13.xls

řádek 31 - hrubá mzda
      ř. 32 - pojistné, pokud to byla dohoda o pracovní činnosti nebo hlavní pracovní poměr, nic jestli to byla dohoda o provedení práce

samo vám to zaokrouhlí a spočítá daň

řádek 64 - sleva na poplatníka 7200,-

na ř. 69 by mohla být sleva na studenta (2400,- za celý rok), ale není to ve vašem případě třeba

84 - zaplacená daň z potvrzení, tu vám celou vrátí