Problémy s reklamací na jízdním kole

  • (neregistrovaný)

    26. 3. 2007 21:25

    Jestli se najde někdo kdo by mi mohl poradit s problémem ohledně reklamace ráfku jízdního kola, byl bych moc rád. Jedá se o to, že asi před půl rokem jsem si zakoupil kolo. I když nebylo zrovna nejdražší, určitě nestálo pár korun. Není používáno na neustálé jezdění. najezdí se s ním a to ne denně asi v průměru 500m (metrů). A došlo k prasknutí zadního ráfku a to přímo ve sváru. Obrátil jsem se na prodejce s požadavkem reklamace této vady a bohužel jsem neuspěl. Byl jsem odmítnut s tím, že na tento druh vady se reklamace bohužel nevztahuje. Doufám, že mi bude někdo z vás schopen poradit. Předem děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 3. 2007 7:40

      Míša (neregistrovaný)

      Re: Problémy s reklamací na jízdním kole
      Pokud to ještě není půl roku můžete uplatnit ustanovení §616odst.4 občanského zákoníků tzv. rozpor s kupní smlouvou, kde se považuje tato vada jakoby existovala již při převzetí věci a pak byste mohl od smlouvy odstoupit. Pokud je to déle než půl roku pak vám bohužel asi moc možností myslím tím snadných a efektivních nezbývá. Musel byste si nechat udělat posudek od odborného znalce zda je to vada, která už byla při koupi jako třeba nevhodný materiál a tak, ale raději se ještě podívejte do záručního listu na co konkrétně se záruka vztahu. Totéž se mi stalo při nákupu přes internet, kde jsem koupila hodinky a byl prasklý řemínek a v záručním listě bylo napsáno, že na řemínek se záruka nevztahuje.

    • 27. 3. 2007 13:57

      anonymous (neregistrovaný)

      Re: Problémy s reklamací na jízdním kole
      Dovolím si Vás opravit s těmi 6 měsíci. Použít ustanovení zmíněného paragrafu je možné v případě uznané reklamace, což není tento případ.
      Jinak samozřejmě jedině cestou znalce a případného soudního sporu, ale věřím tomu, že by prodejce přišel zavčasu k rozumu. V tomto případě se rozhodně nejedná o běžné opotřebení a prodejce se nemůže zříci odpovědnosti za vady tím, že někam napíše, že ty a ty vady neuznává.

    • 27. 3. 2007 14:57

      graver (neregistrovaný)

      Re: Problémy s reklamací na jízdním kole
      Nikoliv. Uplatnění nároku z odpovědnosti za vady do 6 měsíců od zakoupení není ve své podstatě reklamací a není tedy relevantní nějaké uznání nebo neuznání. Jde prostě o rozpor s kupní smlouvou a následné uvedení věci do souladu. Přepokládá se, že věc byla v rozporu už předána, nikoliv že došlo k výskytu vady.
      Prodejce má tedy pouze dvě možnosti: buď prokázat, že se vada při prodeji nevyskytovala (to je prakticky nereálné - mohla být i skrytá) nebo věc okamžitě opravit či vyměnit za bezvadnou.

    • 27. 3. 2007 18:55

      anonymous (neregistrovaný)

      Re: Problémy s reklamací na jízdním kole
      Díky za upozornění, v této pasáži jsem žil tedy v omylu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).