Odpočítání leasingu na konci roku

• (neregistrovaný)

29. 3. 2007 18:53

Dobrý den,
    prosím někoho zkušeného,řeším leasig autaVedeme DE,jsme plátci.

Celý rok dáváme leasingové splátky do nedaňových výdajů.Na konci roku je chci odečíst.Nevím, jak to mám vypočítat.Máme to na 48 měs.Co je pro mě důležité pro výpočet.Každá splátka byla:
    základ daně: 13 404
    DPH: 2 546,8
    leasingová splátka: 15 950,8
    zprostředkované pojistné 5235
    Celkově měsíční splátka byla 21185,80

POČÍTÁM BEZ DPH.

Mám ještě nějaký rozpis s mimořádnou leas.splátkou( 285 600 s DPH ) ,s pojištěním atd.
    Jak se mám dopočítat.prosím, Je někde na internetu nějaký popis výpočtu.

Někdo psal,že se počítá celková leasingová cena/počet měsíců trvání nájmu x 12(za celý rok)
    Jak se dopočtu k celkové leasingové ceně?

Děkuji a omlouvám se za trapný dotaz,ale jsem začátečník.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 29. 3. 2007 19:03

beny (neregistrovaný)

Re: Odpočítání leasingu na konci roku
      Tak leasingové splátky dávám v DE rovnou do nákladů akorát tu mimořádnou splátku dám jako jiný výdaj bez vlivu na zisk a pak ji jáko částku bez daně vydělím počtem měsíců trvání leasingu a vyjde mě částka na jeden měsíc. Pak si udělám rozpis na celou dobu leasingu podle toho kolik měsíců v daném roce trval. a tím počtem měsíců vynásobím tu částku na měsíc. To dám do uzávěrkových operací jako rozpuštění leasingu §23 snižující základ daně. Takže příklad. 285600 : 48 =5950,- na měsíc
      Začal LE v 9/06 tak v roce 2006 rozpustíte do nákladů 4x5950,- Je to příklad vy jste uvedla mim. splátku s DPH počítá se to z ceny bez DPH.

• 29. 3. 2007 19:09

Petra (neregistrovaný)

A to pojisté ve splátce je také součástí leasing.splátky?

• 29. 3. 2007 19:23

beny (neregistrovaný)

Můžete si to rozdělit na služby a lesing . Třeba v programu účto LE - leasingová splátka a pojistné PR. Ale je to součástí LE splátky.