Re: Sbírka listin-závěrka jen elektronic
Poslala jsem to v listinné podobě, bylo mi vše vráceno s dopisem, že se skutečně tyto listiny odesílají elekronicky nebo na CD-R a ve tvaru pdf. Protože jsme to měli ve Wordu a Exelu musela jsem si to nechat udělat protože jsem účetní a neumím to na pdf a CD jsem zaslala na obch.rejstřík. Neměla jsem to podepsané, ale i bez podpisu je to již uveřejněné.
Re: závěrka jen elektronicky, podepsaná?
Domnívám se, že podepsaná být závěrka musí.
Podle § 21a/1 ZoÚ se zveřejňují účetní závěrky.
Podle § 18/2 musí být k účetní závěrce připojen podpisový záznam, teprve připojením podpisového záznamu se účetní závěrka považuje za sestavenou podle § 18/2/f ZoÚ.
Skutečnost, že soudy věší na internet nějaké nepodepsané výkazy, které tam může poslat kdokoliv, nechávám bez komentáře.
Hezký pátek 13.!
Já bych s tím souhlasil, bohužel je to podle mě v přímém rozporu s technickou specifikací pro posílání uzávěrky v pdf formátu. Přímo vybízejí, abychom raději udělali pdf soubor výstupem z programu, jen ve vyjímečných případech scannováním (pokud to zřejmě neumíme jinak).
Technicky si neumím představit, jak do výstupu z programu budu svůj podpis vkládat.
Také jsem to četl, ale to psal nějaký pracovník IT, který asi nečetl ZoÚ.
Já se domnívám, že podle ZoÚ tam být podpis musí. Vychází mi z toho, že se závěrka musí vytisknout, podepsat a naskenovat.
Směrnice EU pouze požaduje, aby byl k účetním závěrkám elektronický přístup, naši byrokraté z toho udělali povinnost účetní závěrky elektronicky předávat, aby sami nemuseli nic dělat. O nějaké podpisy jim určitě nejde.
Hezký den!
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025