Re: Zápis nařízení exekuce do OR
pracuji na exekutorském úřadě, bohužel přesný zdroj v zákoně atd. nevím nejsem právník, ale přesně jak jsem to už napsal to probíhá
zák. č.120/2001 - exekuční řád - § 44 Nařízení exekuce - odst. 3 - Usnesení se doručí exekutorovi.....( dalším uvedeným...a následuje)..orgánům pověřeným vedením evidence(rejstříků) právnických osob, ..tedy i obchodnímu rejstříku.( a následuje výčet dalších úřadů).
Jestli pracujete na exek.úřadu, (nechci se Vás dotknout), tak snad toto byste mohl znát, na to nemusí být právník.
Uvedu raději o co přesně jde: Pravomocně nařízená exekuce nebyla zapsána do obchodního rejstříku (na rozdíl od exekucí vedených jinými exekutory pro jiné věřitele). V důsledku toho nám sice při trochu krkolomné, ale myslím logické i zákonu neodporující argumentaci, vznikla škoda. Jde mi o to, na kom bychom měli vymáhat škodu. Pokud pravomocná nařízená exekuce nebyla zapsána do rejstříku a dle zákona tam zapsána být má, někdo nesplnil svou povinnost. A to je to co mě zajímá, byl to exekutor?? Nebo, ehm soud???
Doplním- § 44 ek.z.- odst. 2 - Soud usnesením nařídí exekuci a jejím provedením pověří exekutora...atd.
pokračuje odst. 3- usnesení se doručí exekutorovi, tomu, tomu tomu i na OR jak jsem psal výše atd.(tak stačí, že admin.prac. na podatelně soudu zapomene jeden výtisk poslat na OR a problém je na světrě.)
Pokud to nebylo provedeno, tak podle zákona odpovídá soud.
Doporučuji najmout právníka, vše konzultovat a postupovat dle jeho návrhů.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
19. 4. 2007 9:20