Vrácení zboží ve lhůtě a původní obal

  • (neregistrovaný)

    19. 4. 2007 19:31

    Dobrý den, snažila jsem se nalézt odpověď v diskuzi, ale pořád nevím jak vyřešit situaci, do které jsem se dostala. Můj dotaz se týká vrácení zboží bez udání důvodu, ve lhůtě 14 dní. Prodávám přes internet puzzle, hry, pexesa apod. a krabice jsou balené ve folii. Mohu v případě vrácení zboží požadovat, aby bylo stále v té folii? Nevím si s tím rady, bez té folie mi jednoznačně klesá jeho prodejnost... řada kupujících se na tuto skutečnost i dotazuje, jestli je věc původně zabalená. Poradíte někdo prosím? Díky!

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 4. 2007 20:04

      iveta (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží ve lhůtě a původní oba
      a vy tam nepíšete, že zboží se může sice vrátit do 14 dnů bez udání důvodu, ale v n e p o š k o z e n é m obalu? Když Vám to vrátí otevřené jak zaručíte že tam nějaý díleček nechybí?

    • 19. 4. 2007 20:10

      Zuzana (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží ve lhůtě a původní oba
      To samozřejmě uvádím, ale paní se se mnou pře, že původní obal je vlastně krabice, že puzzle je v pytlíčku, takže to takhle musím vzít zpátky... a já si v tomhle případě nejsem jistá...

    • 19. 4. 2007 20:23

      iveta (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží ve lhůtě a původní oba
      no moment to by se mi asi nelíbilo - pro mě obal je teda ta folie, protože mi je jasný že bez toho je to neprodejný a co paní ta by si takovýhle výrobek koupila, opravdu tady je každá rada drahá, fakt nevím, sama jsem zvědavá jestli někdo na něco přijde

    • 20. 4. 2007 7:17

      graver (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží ve lhůtě a původní oba
      Je úplně jedno, jestli to tam uvádíte nebo ne - nemůžete požadovat nic nad rámec zákona. Naopak, pokud byste se snažila přesvědčovat zákazníka, že musí udělat něco, co ze zákona není jeho povinností, dopouštíte se klamání spotřebitele.

      Kontrolní otázka: když zákazník zboží nevybalí, jak zjistí, jestli mu vyhovuje nebo ne a tedy jestli si ho nechá nebo ho vrátí?

    • 20. 4. 2007 7:13

      graver (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží ve lhůtě a původní oba
      >Dobrý den, snažila jsem se nalézt odpověď v diskuzi,
      http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx
      http://business.center.cz/business/diskuze/zprava.aspx?id=323102
      >ale pořád nevím jak vyřešit situaci, do které jsem se
      >dostala. Můj dotaz se týká vrácení zboží bez udání
      >důvodu, ve lhůtě 14 dní. Prodávám přes internet puzzle,
      >hry, pexesa apod. a krabice jsou balené ve folii. Mohu v
      >případě vrácení zboží požadovat, aby bylo stále v té
      >folii?
      Nemůžete, pokud je fólie obal, nikoliv součást věci.
      Bohužel bych tady neviděl ani možnost aplikace §53/10, protože náklady na nové zabalení už imho nejsou náklady, spojené s vrácením zboží.
      > Nevím si s tím rady, bez té folie mi jednoznačně
      >klesá jeho prodejnost... řada kupujících se na tuto
      >skutečnost i dotazuje, jestli je věc původně zabalená.
      Nepochopil jsem, jestli je do té fólie balíte vy, ale v každém případě snad není tak nákladné je znovu zabalit.

    • 20. 4. 2007 7:31

      Zuzana (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží ve lhůtě a původní oba
      Jak k tomu ale pak přijdu já, jako prodejce, když je mi vráceno zboží bez důvodu sice v pořádku, ale já jsem tímto donucena je dál prodat se ztrátou? Protože vážně nevím, jak bych je měla doma zatavovat zpět do nějaké folie... a že bych je vezla k nějakému "znovuzatavení" výrobci, to si taky neumím představit...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).