Re: Vedení ext.účetnictví-úč.doklady-obc
Je vidět, že Vás kontrolují osoby opravdu důležité.
Takže když si přečtete § 11 zákona o účetnictví zjistíte,
že stačí dva podpisy na pětistránkovém bankovním výpisu
a účetní doklad má všechny náležitosti (částky navazují).
Závěrečná věta odstavce (2) tohoto § říká, že podpisový
záznam dle f) může být společný pro více účetních dokladů.
Re: Vedení ext.účetnictví-úč.doklady-obc
Díky za reakci, o zmíněném vím, jen mi jde o to, zda mají obdobné zkušenosti ostatní externí účetní,kteří mají obce s auditem z kraje...Právě v případě obcí mi papírování a některé požadavky pověřených zaměstnanců kraje připadá spíš jako obhajitelnost jejich postavení a zaměstnání..
Re: Vedení ext.účetnictví-úč.doklady-obc
Nechávala jsem podepisovat doklady tak jak po vás chtěli z kraje. Mně naopak řekli při auditu,že podpis jednou za všechny položky. Tak, že já jako účetní podepisuji každý doklad(raději) a osoba odpovědná za kontrolu podepíše jednou za celý bank. výpis.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
21. 4. 2007 10:28
Zdravím všechny na foru.Chci se poradit ohl.vedení účetnictví externí formou.Na fy vyhotovují VF,PF,pokl.doklady,vedou sklad,mzdy.Mně se smluvně týká převzetí všech prvotních dokladů,zaúčtovaní,vedení účetnich knih a pod.Účtuji v programu Money,ve směrnici jsou stanoveny řady úč.dokladů.Např. VFrok+poř.č...POKLrok+poř.č..Převzaté,majitelem fy věcně odsouhl.doklady zaeviduji v Money,zaúčtuji,každý měsíc tisknu seznamy účetních dokladů dle jednotlivých řad se zaúčtováním a měsíční účetní sestavy.Tyto opatřím podpisem "zaúčtoval" a předávám na fy k odsouhlasení.Jelikož ale vedu i účetnictví obcím,setkala jsem se při kontrole přezkumu s názorem,že i při externím vedení účetnictví je nutno tisknout..př.:bank.výpis třeba 25 položek..každá položka..účetní doklad..tzn.papír A4 a podpisy.(nestačí z programu tisknout zaúčtování všech bankovních případů v měsíci po položkách se zaúčtováním a násl.odsouhlasením..).Jaká je vaše zkušenost? děkuji všem za příspěvky.