Účtoval jsem na špatné účty - co teď ?

• (neregistrovaný)

27. 4. 2007 7:35

Dobrý den,

účtuji "rekreačně" v podvojném účetnictví a mám menší problém. Naše s.r.o. vyrábí elektro přístroje a celý rok 2006 jsem účtoval tak, že nakoupený materiál na výrobu jsem účtoval na účet 501 Nákup materiálu, ale prodané výrobky chybně na účet 604 Tržby za zboží (měl být použítý 601).

Zisk firmy je sice v pořádku, ale výkaz zisku a ztrát pro FÚ vypadá přinejmenším podivně - marži z prodaného zboží mám obrovskou (náklady na prodané zboží jsou minimální), u výkonů je tomu naopak.

Chci se zeptat, zda se to dá nějak napravit? Používáme program Money S3 a problém je v tom, že rok 2006 jsem už uzavřel a faktury, které byly při uzavírce přeceněny, už nejdou změnit. Nešlo by to vyřešit nějakým jendorázovým přesunem z účtu 604 na 601, třeba nějakým interním dokladem? Možná si to představuji moc jednoduše, jsem laik.

Dále jsem účtoval špatně i některé náklady (benzín) na účet 540, ale to ve výkazu zisku a ztrát obejdu tak, že tento účet zahrnu do výkonové spotřeby.

Děkuji za případné reakce,
    Petr

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 4. 2007 7:55

Petra (neregistrovaný)

Re: Účtoval jsem na špatné účty - co teď
      Zaúčtujte vnitřním dokladem na 604/601. Dejte tam celou částku, která byla chybně (součet). Tím se 604 "vynuluje" a vše přejde na stranu dal 601 tak jak to má být. Také jsem tak opravovala účtování, poradil mi to auditor, takže je to správně :-) To samé s benzínem - 501/540.

• 27. 4. 2007 8:34

Petr (neregistrovaný)

Děkuji mnohokráte za rekaci!

Řešení zdá se ještě elegantnější, než jsem doufal. Interní doklady s korekcemi zadat k 31.12.2006?