Obrana proti neúplnosti dodávky.

  • (neregistrovaný)

    30. 4. 2007 13:00

    Jedna firma prodává ve dvou (nedaleko vzdálených) obchodech stejný fotoaparát za stejnou cenu.Rozdíl byl však v tom,že jedna prodejna nechala v soupravě paměťovou kartu, druhá žádala o její zpětné vložení do soupravy ještě 2000.Kč. navíc. Jak se bránit,pokud dcera neznalá věci,netušila nic ani o paměťové kartě a její nezbytnosti pro fotoaparát. Nejedná se se podvod prodávajícího.Lze dodatečně odstoupit od koupě? (Prodejny AZ v Praze 1)

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 4. 2007 13:21

      renata (neregistrovaný)

      Re: Obrana proti neúplnosti dodávky.
      Pokud jste si jist, že v druhém obchodě mají tuto paměťovou kartu v ceně fotoaparátu a obchody patří jednomu majiteli, tak v případě neúspěchu u prodávajícího zajděte rovnou za majitelem, ať vám vysvětlí ony rozdíly. Ale jinak se fotoaparáty prodávají běžně pouze s minimální kapacitou paměťové karty, tzn. že naprostá většina kupujících si při koupi fotoaparátu přikupuje kartu s větší kapacitou. Váš rozdíl v ceně, tzn. 2000,- Kč odpovídá opravdu velké kapacitě karty, tzn. že se mi moc nezdá, že by v tom prvním obchodě byla tato karta v ceně fotoaparátu. Je to jako např. s tiskárnou, máte tam zaváděcí cartridge, která vydrží zhruba 3x méně, než později dokoupená plná náplň. Váš fotoaparát měl mít tedy v ceně alespoň tu minimální kapacitu paměťové karty.

    • 30. 4. 2007 16:27

      graver (neregistrovaný)

      Re: Obrana proti neúplnosti dodávky.
      Bohužel nic z uvedeného není správné. Tedy:
      - Paměťová karta není nezbytná pro provoz fotoaparátu.
      - 2000,- za určité typy karet může být běžná cena.
      - Není pravda, že se běžně fotoaparáty prodávají s minimální kapacitou paměťové karty. Běžně se prodávají zcela bez karty, tzn. pouze s integrovanou pamětí (obvykle cca 20MB).
      - Nikam nechoďte - prodejce není povinnen vám vysvětlovat, proč má na různých prodejnách své firmy různé ceny (resp. různé plnění za stejnou cenu). Jeho povinností je informovat vás před uskutečněním nákupu o pomínkách. Pokud z nabídky nebo dostupných informací jasně nevyplývalo, že karta měla být v ceně, pak prodejce neporušil žádný zákon (bez ohledu na to, že o kus dál prodává za stejnou cenu aparát i s kartou).
      Především si tedy ověřte, zda ta karta nebyla např. v rámci nějaké akce skutečně plošně přislíbena.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).