Soukromé auto použité pro podnikání

• (neregistrovaný)

8. 5. 2007 11:52

Dobrý den, poradí mi někdo? Koupil jsem si starší auto, které používám pro soukromé účely, ale i pro podnikání. Co mám vlastně udělat, abych si mohl dát alespoň něco do firemních nákladů? Nemyslím cenu auta, ale běžné provozní náklady (myčka, benzín, případně i náhradní díly - pneu, disky, opravy v servisu atd..) Prosím o polopatické vysvětlení, protože jsem absolutní laik bez jakéhokoliv poradce (hledal jsem, ale nejsem lukrativní podnikatel s vysokým příjmem a tak na mě každý zvysoka ....). Vedu pouze daňovou evidenci. Podnikám při zaměstnání.
    Předem děkuji za každou radu.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 5. 2007 13:11

annonym (neregistrovaný)

Re: Soukromé auto použité pro podnikání
      1). Pokud chcete uplatnit jako daňový výdej i výdaje na provoz a údržbu auta, pak auto vložíte do obchodního majetku. Vstupní cenou bude cena pořizovací, pokud je pořízen v době kratší jak 1 rok před vkladem do obch. majetku. Jinak musíte použít cenu reprodukční (cena stanovená v souladu se zákonem o oceňování). Povedete knihu jízd. Výdaje na provoz auta můžete uplatnit pouze k jízdám souvisejícím s podnikáním. Tedy pouze v poměrné výši. Pokud ujete 1/2 km pro podnikatelské účely a 1/2 soukromě, pak veškeré výdaje na auto budete krátit v tomto poměru mimo silniční daně. Mimo provozní výdaje pak můžete uplatnit odpisy majetku dle zákona o dani z příjmů, které rovněž budete krátit v poměru služebních a soukromých jízd.