Re: převod majetku FO-s.r.o.
Řeším v současné době obdobný problém, prodej strojního zařízení FO do komanditní společnosti, ale když jsem to konzultoval ohledně cen strojů s daňovým poradcem, tak mi tvrdil, že když prodávající FO je současně společníkem a statutárem ve společnosti, že musí být znalecký posudek na stanovení ceny. Zajímá mne velmi, jestli se ještě někdo vyjádří a upřesní.
*** Ono je rozdíl VKLAD do nějaké společnosti a PRODEJ nějaké společnosti. Pokud by při prodeji měl být nutný posudek znalce, pak bych prosila o odkaz na § zákona, který to ukládá. Díky :-) ***
Já jsem daňový a účetní analfabet, tak proto jsem chtěl od daňaře právě radu, ale §§ jsem si od něho nevyžádal. Jde o prodej, nikoliv o vklad, vycházel jsem z toho, že tazatel se ptal rovněž na prodej a odpověď taky zněla na prodej. Jen si pamatuji, že mi říkal, že jde o osobu blízkou ve smyslu zákona a proto ten posudek musí být. Teď jsem z toho akýsi zmetený, ale §§ nedokáži uvést. Nerad bych dělal něco zbytečně navíc ale zase bych nerad klienta přivedl do problému kvůli chybějícímu posudku.Asi zaběhnu za daňařem znovu. Počkám taky ještě na další vyjádření chytřejších.
nebuďte zmatenej a přečtěte si tohle - http://72.14.205.104/search?q=cache:I-uL0vS7EVkJ:znalci-komora.org/clanky/cenaobv.html+prodej+cena+obvykl%C3%A1&hl=cs&ct=clnk&cd=5&gl=cz
tam je naprosto polopaticky a přitom odborníkem vysvětleno, jak se stanovuje cena obvyklá a co to vlastně je.
Obecná připomínka: vždy chtějte §§. On je rozdíl mezi názorem a §§. A zkontrolujte si, co se v uvedených §§ píše.
Konkrétně k prodeji: pokud poradce použil slov, že posudek je velmi vhodný, tak lze souhlasit. Pokud použil slova, že posudek musí být, tak také nevím podle jakého § by byla tato povinnost stanovena. Domnívám se, že to nebude vědět ani on, až se ho zeptáte. :-))