Re: forma vedení účetnictví
Vyznám se v tom dobře a firmám to také vyhovuje - je to pro ně průhledné, všechno najdou na jednom místě. Jde o firmy, kde je 100 - 150 dokladů měsíčně.
Re: forma vedení účetnictví
Já taky nechápu, jak se v tom vyznáte, jak jste schopná dohledat nějaký doklad, fakturu apod. Neřeknu, kdyby to bylo 200 dokladů za rok, ale ne za měsíc. Já se jim ani nedivím, že brblali, protože se jim to teda muselo dost špatně kontrolovat. Vím, že spousta účetních tenhle systém má, já ovšem preferuji oddělené faktury V a P, pokladnu, banku atd. Zejména, jestli kontrolovali DPH, tak si museli šmáknout. Zuzik
Re: forma vedení účetnictví
Hlavně si pošmákli na mě. Pěkně mě vydeptali. Myslím si, že je to záležitost zvyku. Najdu rychle všechno. Možná jsme si nerozuměli, neskládám různé typy dokladů dle času, skládám nejdřív pokladnu od prvního do posledního, potom stejným způsobem VFA, potom PFA, potom banku, potom ostatní. Pak to očísluji 1...x. Rozdíl je v tom, že to mám každý měsíc na jednom místě a ne šanon na pokladnu, šanon na VFA...
Re: forma vedení účetnictví
špatný možná na dohledávání apod. ale podle zákona je vyhovující. nic nenařizuje jakou formou mají být doklady číslovány. záleží na vás.fú mohl nadávat, pokud nešlo jednoduše najít doklad zaevidovaný pod určitým číslem v účtu či v záznamce. jinak může akorát brblat, ale nic víc:-)
Re: forma vedení účetnictví
*****************
Můžete, copak o to, ale takhle už nic nenajdete... Nebo ten, kdo to hledá po vás. Proč to nemáte alespoň označené tou číselnou řadou za měsíc (tedy její částí která vyšla na PF podle toho vašeho systému :-))? Lomeno třeba číslem měsíce, to už by se v tom hledat dalo.
Úplně vás chápu, že vás ta kontrola otrávila. Ale zkuste to brát jako rady do budoucna. Když vám ten způsob vyhovuje, tak nějaký kompromis. Jana F.
***************
Re: forma vedení účetnictví
ale můžete. jen to musí být pořádně nepřehledné. i pro vás přece :-( že vám to vytkli se nedivím, ale to může být tak všechno. ale pokud máte ty doklady alespoň seřazené podle toho, jak jdou v záznamce, tak to snad zkontrolovat jde. pokud ne, bude to horší.
Re: forma vedení účetnictví
Taky jsem to v minulosti řešila jako Vy (díky šéfovi a jeho zavedenému systému). Pak mi poradila má tchýně, jak to nejlépe zakládat (přijaté fa, vydané fa, pokladnu, banku zvlášť) a můžu říci, že tento systém mi vyhovuje 100% lépe než minulý. V tom jsem jen tak lehce nenašla dokumenty, které jsem potřebovala (jednoduše řečeno - chaos). Ale nechci Vás ovlivňovat, jen se dělím o osobní zkušenost.
Re: forma vedení účetnictví
Říkal mně kolega, který pracoval jako kontrolor, že najít chybu je věc velice jednoduchá. Na celé kontrolní zprávě pak je nejhorší najít k těm chybám předpis, který byl porušen. Já vím, mně se to teď kecá, že? Podle mého názoru - jestliže najdu bez problémů potřebný doklad, pak mě nemůže nikdo vytknout ani to, že mám do dveří natlučené hřebíky (hodně dlouhé) a na nich ty doklady připíchnuty. Jen tak mimo - dali to do zápisu?
Re: forma vedení účetnictví
TO 1234: Doklady v záznamce jsou řazené stejně jako v šanonu.
TO XXL: do zápisu to (myslím si) nedali, jen mně tak "umyli hlavu". Ještě teď přemýšlím, jestli jsem pitomá a nebude tedy lepší živit se něčím jiným nebo jestli šlo o něco jiného. Vrtali se úplně ve všem a docela nepříjemným způsobem to komentovali (žádnou zásadní chybu nenašli). Brrr...ještě několik takových kontrol a budu radši na kšeft pléct svetry.
TO ostatní: Děkuji za názory, od včerejška studuji účetní SW (Pohoda, Ježek, Money) a přemýšlím nad změnou systému.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
10. 5. 2007 16:22
Dnes jsem měla kontrolu z FÚ. Nelíbilo se, že mám jednu řadu dokladů. U malé firmy mám celý měsíc v jednom šanonu, začínám pokladnou, pokračuji VFA, PFA, bankou a ostatním. Začínám na začátku roku 1, končím 1500 - 1600. Nemám zvláštní řady pro pokladní doklady, VFA, PFA a banku. Prý to tak nejde...???