Je vstupní prohlídka povinná?

• (neregistrovaný)

17. 5. 2007 15:59

V zákoníku práce je psáno: § 32
    V případech stanovených zvláštním právním předpisem je zaměstnavatel povinen zajistit, aby se fyzická osoba před uzavřením pracovní smlouvy podrobila vstupní lékařské prohlídce.
    Na základě jakého konkrétního předpisu je povinen zaměstnanec se podrobit lékařské prohlídce u závodního lékaře, ať už vstupní či preventivní, pokud jeho práce není ani riziková, ani noční, jde o administrativu.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 5. 2007 16:18

Michal (neregistrovaný)

Re: Je vstupní prohlídka povinná?
      Jsem přesvědčen, že u administrativy to opravdu není nutné.

• 17. 5. 2007 16:52

tanja (neregistrovaný)

I na toto jsem hledala odpověď a bylo mi sděleno zde na foru, že se prohlídka týká i adm. pracovníků.
      Firma ani nemá smlouvu se závodním lékařem, neboť lékaři mají práce dost a nechtějí mít více /prostě jsem lékaře nesehnala/. Takže ani nevím, zda mohu částky za prohlídku dát do daň nákladů, když nemáme smluvního lékaře. Poradí někdo???

• 17. 5. 2007 22:18

xxxyyyy (neregistrovaný)

Nás na školení zákoníku práce odborník přes pracovní právo varoval, že dle nového ZP nelze požadovat vstupní prohlídku po žádném zaměstnanci /bylo by bráno jako diskriminace/. Jen ve velmi ojedinělých případech - práce ve výškách atd. Bylo i vysvětleno, že pokud by např. u administrativy byla provedena vstupní prohlídka u ženy, u které by se zjistilo těhotenství, bylo by jasné, že příp. zaměstnavatel by nepřistoupil k uzavření prac.smlouvy. /a to by bylo bráno jako diskriminace/.

• 18. 5. 2007 7:34

pm (neregistrovaný)

Je vidět,že ani právníci nemají jasno, nám právnička - odbornice na pracovní právo řekla, že podle §103/1/a "zaměstnavatel je povinen nepřipustit, aby zaměstnanec vykonával zakázané práce a PRÁCE JEJICHŽ NÁROČNOST BY NEODPOVÍDALA JEHO SCHOPNOSTEM A ZDRAVOTNÍ ZPŮSOBILOSTI". - vstupní prohlídky pro všechny.