Akontace - musíme odvést DPH?

  • (neregistrovaný)

    17. 5. 2007 17:02

    Dobrý den, prosím o radu.

    Prodáváme zákazníkovi zařízení, které nám on zaplatí prostřednictvím leasingové společnosti. Abychom do doby předání zařízení, která bude cca za 4-6 týdnů, nemuseli čerpat úvěr na profinancování, domluvili jsme se tak, že odběratel zaplatí přímo nám akontaci 40% z hodnoty zařízení a následně po předání bude vystaven daňový doklad na leasingovou společnost, kde tato akontace bude odečtena a leasingová společnost nám doplatí pouze rozdíl, tj. 60%.

    Jsme povinni, poté co obdržíme 40% akontaci od odběratele, odvést DPH jako z přijaté zálohy? Dle názoru leasingové společnosti prý DPH odvádět z akontace nemusíme, ale až z řádného daňového dokladu na celkovou částku.

    Domnívám se ale, že akontace = přijatá záloha a DPH bychom měli a vystavit „daňový doklad k přijaté platbě“.

    Je rozdíl mezi přijatou zálohou, akontací, nultou nebo mimořádnou splátkou z pohledu DPH?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 5. 2007 19:55

      Anonym. (neregistrovaný)

      Re: Akontace - musíme odvést DPH?
      Vy nebudete účtovat o žádné akontaci. Pokud budete chtít mít garaci úhrady, pak požadujte kauci. Uveďte, kdy a na co by byla kauce použita. Kauce je finanční jistina, která se buď vrací nebo ji lze použít na úhadu zálohy nebo závazku.
      Například, pokud by byla kauce použita na úhradu zálohy na stroj v den předání, pak den předání bude den přijetí platby a vy vystavíte daňový doklad. Pokud by jste přijaté peníze nyní považovali za přijatou zálohu, pak jste povinni vystavit daňový doklad v den přijetí zálohy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).