OT: prace v korejske nebo japonske spol

• (neregistrovaný)

18. 5. 2007 10:23

Dobry den,
    nepracuje nekdo z Vas jako ucetni v pobocce japonske nebo korejske zahranicni spolecnosti? Slysela jsem,ze tyto spolecnosti nabizeji hezke financni ohodnoceni,ale je tam narocna.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 18. 5. 2007 10:54

zd (neregistrovaný)

Re: OT: prace v korejske nebo japonske s
      Já pracuju v japonské a jsem tu jako jediná účetní, finance nemám špatné, ale nebylo to automatické, musela jsem "bojovat" (dobře vědí, jaké tu jsou platy a berou to v úvahu). Práce je náročná, nepočítá se s tím, že po osmi hodinách odejdete domů. Nejvíce si zakládají na měsíčních reportech - já dělám ty finanční, ty jsou opravdu velmi podrobné - v angličtině - a jejich termíny svaté a ohledy neberou ani na naše svátky (ne že bych musela pracovat o svátek, ale termín reportu se kvůli tomu samozřejmě neposune).
      Nedoporučila bych to pro ženy s malými dětmi ani pro ženy, které každý den vaří večeři. Ale doporučila pro toho, kdo je ochoten vydat v práci dost energie a nevadí mu "patlat se" s čísly až neuvěřitelně podrobnými. Na reporty se dá zvyknout, pro toho, kdo zná dobře české výkazy, to není myslím problém, je to podobné, pouze některé položky chtějí jinak, ale výsledek je stejný. Jde jenom o to zvyknout si na jejich výkazy a na anglické termíny, pak už je to pořád víceméně stejné. Osobní jednání záleží samozřejmě na konkrétní osobě, ale obecně Japonci se náturou dost od nás liší ve všem a musí se s tím počítat.
      Já mám tu výhodu, že pracuji pouze s Čechy a Japonci pouze občas přijíždějí.
      Nechci Vás ale vůbec odradit, snažila jsem se spíše popsat ta obecná negativa. Ostatní záleží na konkrétní firmě a lidech v ní. Já už tu jsem 3 roky, je tu skvělý kolektiv a zatím měnit nehodlám.

• 18. 5. 2007 10:57

jana (neregistrovaný)

Re: OT: prace v korejske nebo japonske s
      Dekuji Vam za Vas nazor a uprimnost.