Re: Soukromý podnikatel a reklamace?Nemo
Informace prodejce byla správná. Pokud jste koupil věc jako podnikatelský subjekt, nevztahují se na vás příslušná ustanovení ObčZ o odpovědnosti prodejce za vady (i když v závislosti na způsobu užití věci můžete stále být spotřebitelem).
Záruční podmínky mezi podnikateli jsou upraveny smluvně a v těchto případech je ve smlouvě nebo VOP záruka nějak upravena. Nicméně, pokud vím, tak Cybex záruční listy vydává a záruku upravuje takto: http://www.cybex.cz/Napoveda/Stranka.aspx?from=help&pid=rekl
Re: Soukromý podnikatel a reklamace?Nemo
Velmi děkuji za odpověď ale jde mi v zásadě o to jestli tedy mám nějakou šanci aby se mnou bylo jednáno jako se spotřebitelem protože i povaha užití výrobku by tomu odpovídala.Jak mám ale prokázat že tomu tak je ve chvíly kdy mi bude pracovník na reklamacích tvrdit že byl předmět užíván k podnikání.Kdo nebo co rozhoduje o tom jestli jsem s notebookem podnikal či ho užíval doma na brouzdání po Internetu.Dále mi po prostudování reklamačního připadá že pokud se vada neustále opakuje mám právo na vrácení peněz nebo výměnu výrobku bez ohledu na to jesli jsem podnikatel či nikoliv.Otázka je do jaké míry se musí Cybex vlastním reklamačním řadem řídit?
Re: Soukromý podnikatel a reklamace?Nemo
>Velmi děkuji za odpověď ale jde mi v zásadě o to
>jestli tedy mám nějakou šanci aby se mnou bylo jednáno jako
>se spotřebitelem protože i povaha užití výrobku by
>tomu odpovídala.Jak mám ale prokázat že tomu tak je ve
>chvíly kdy mi bude pracovník na reklamacích tvrdit že
>byl předmět užíván k podnikání.Kdo nebo co rozhoduje o
>tom jestli jsem s notebookem podnikal či ho užíval doma
>na brouzdání po Internetu.
To je bohužel akademická diskuse - i kdyby pro vás platil zákon na ochranu spotřebitele, tak ten váš problém (délka záruky, opakované vady...) neřeší.
>Dále mi po prostudování
>reklamačního připadá že pokud se vada neustále opakuje mám
>právo na vrácení peněz nebo výměnu výrobku bez ohledu
>na to jesli jsem podnikatel či nikoliv.
Vy se do toho papíru díváte, ne já. Co to je, pocit? je to tam napsáno nebo ne?
>Otázka je do
>jaké míry se musí Cybex vlastním reklamačním řadem
>řídit?
Reklamační řád je součástí smlouvy. Ale pokud dojde k rozporu a prodejce odmítne plnit tak, jak se domníváte, že by měl, nezbývá vám, než se soudit (a to bez obvyklých mezistupňů, jako je např. ČOI).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
20. 5. 2007 11:42
Před třičtvrtě rokem jsem koupil notebook zn. Acer na firmu a za tu dobu stihl být čtyřikrát v servisu, z toho jednou téměř dva měsíce.Jistě chápete že takový produkt, který strávý více času v opravě jak v rukou majitele je celkem k ničemu.Podotýkám že notebook používám jen pro soukromé účely a ani není vedený v účetnictví a nebo jako majetek firmy, jen jsem ho koupil na regitraci která byla na IČO.Tak jsem se rozhodl že jej prostě vrátím nebo vyměním za jiný, jelikož jsem měl v ruce čtyři reklamační protokoly a ejhle co jsem se dozvěděl v jinak zřejmě uznávaném Internetovém obchodě Cybex.cz!"Ale pane vy máte notebook koupený na firmu a tam se reklamace neřídí standartním postupem jako u obyčejného spotřebitele tudíž vaše čtyři doklady o uznané reklamaci jsou vám k ničemu a my to řešit nijak nemusíme a ani nebudeme".Prosím poraďte nebo se podělte o vaše zkušenosti v takových případech.Děkuji všem já osobně už nevím jakou cestu zvolit kromě té soudní ale komu by se do toho dnes chtělo.Díky všem!!!