Re: Kontrola na VZP-účetní na nemocenské
Nerozumím dost dobře formulaci "neoficiálně". Buď máte prac. sml. a v prac. náplni zpracování mezd,čili i odpovědnost a nebo děláte bez smlouvy a potom nejste nikde pod doklady pro ZP podepsaná
a nemůžete oficiálně ani za organizaci vystupavat.
mám pracovní smlouvu a dělala jsem jako účetní, ale momentálně jsem na nečschopence a pak půjdu na mateřskou. Se šéfem jsem se dohodla, že aby si nemusel hledat novou účetní, budu v účetnisdtví pokračovat, ale veškeré dokumenty, vnitřní doklady atd podepisuje šéf.
Jakmile budete pro firmu pracovat - což v případě účasti na kontrole budete, můžete přijít o nemocenskou.
Připravte podklady, sepiště základní informace a na kontrolu může jít z firmy kdokoliv. Sama to tak dělám, vše připravím a na kontrolu může jít s plnou mocí asistentka.
Já bych v tom neviděla problém. Pokud bych nebyla tak nemocná, že bych opravdu nemohla jít, tak bych tu kontrolu na základě plné moci absovovala. Vždycky chodím na kontroly sama, jen já nejlíp vím, co jsem jak vypočítala a udělala a případné vysvětlení podám sama a raději, než kdyby u toho ještě někdo seděl. To, že jste zrovna Vy na nemocenské se při kontrole vůbec nedozví a když, tak jim to bude jedno. Případnou odměnu za kontrolu Vám může zaměstnavatel dát jako odměnu z dohody o provedení práce. Jediný problém může nastat, když Vám zrovna dojde domů kontrola. Máte nějaké vycházky? Anebo to odstunout na dobu, kdy nastoupíte na mateřskou, myslíte, že byste to pak již nezvládla?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění