Re: potvrzení o platbě v hotovosti
Mám problém, v r 2005 nám dodavatel ponížil dobírku o dobropis, ale my jsme proúčtovali zaplacení faktury v plné výši a dobropis na 300,- nám doteď visí, chtěla bych proúčtovat, že nám zaplatili ten dobropis až teď přes pokladnu.
Je to problém nebo k tomu mám radši nějaký výklad napsat.
Re: potvrzení o platbě v hotovosti
*** DE nebo účetnictví? V účetnictví Vám asi pak neseděl stav pokladny, ne? ***
Re: potvrzení o platbě v hotovosti
>>>>>Je povinnost mít potvrzení o platbě v hotovosti pro
>>>>>finanč.úřad nebo to je jen pro nás, abysme byli
>>>>>kryti,
>>>>>kdyby dodavatel tvrdil něco jiného?
>>>>
>>>>*** Řekla bych, že pro DE to dost nutné je - tam je
>>>>daňový až výdaj peněz, pro účetnictví tím zase
>>>>prokazujete tok hotovostních prostředků. Proč se
>>>>ptáte? :-) ***
>>>Mám problém, v r 2005 nám dodavatel ponížil dobírku o
>>>dobropis, ale my jsme proúčtovali zaplacení faktury v
>>>plné výši a dobropis na 300,- nám doteď visí, chtěla
>>>bych proúčtovat, že nám zaplatili ten dobropis až teď
>>>přes pokladnu.
>>>Je to problém nebo k tomu mám radši nějaký výklad
>>>napsat.
>>
>>*** DE nebo účetnictví? V účetnictví Vám asi pak
>>neseděl stav pokladny, ne? ***
>Ano, neseděl stav pokladny Vedeme účetnictví, s.r.o.
Re: potvrzení o platbě v hotovosti
*** Náklady tedy máte v pořádku, že? Pokud tedy ten invetární přebytek pokladny byl zachycen a máte ho vlastně pořád, pak bych ten dobropis zlikvidovala přes pokladnu, tím se zbavíte dobropisu a srovnáte pokladnu na skutečný stav. Asi bych místo podpisu druhé strany doložila nějakou tu kopii úhrady dobropisu z roku 2005 a taky kopii toho nesprávného zaúčtování pokladny. Tím by to mělo být jasné a podle mě by nikdo nic nenamítal ***
Re: potvrzení o platbě v hotovosti
*** Ale Vy jste řekla, že pokladna neseděla :-). A když to letos uděláte přes pokladnu, tak Vám zase nebude sedět letos :-) A tohle letošní "nesedění" by se mělo něčím vykompenzovat. Takže když letos Vám to při inventarizaci nebude sedět, budete muset napsat, čím to vzniklo. Je to sice malinkatá částka, která Vám daňově nic neovlivní ale svědčí o tom, že inventarizace není (a nebyla) v pořádku. Já bych asi v tom případě udělala to vysvětlení a spoléhala na to, že to někdo při případné kontrole pomine :-)) ***
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
31. 5. 2007 7:24
Je povinnost mít potvrzení o platbě v hotovosti pro finanč.úřad nebo to je jen pro nás, abysme byli kryti, kdyby dodavatel tvrdil něco jiného?