Re: Účtování prodeje vč. dobírky a služe
ad 2. O tom tu už byla diskuze, co člověk to názor. Já osobně zastávám názor vše účtovat zvlášť výrobky i služby, protože je to věrnější zobrazení účetnictví. Pokud najdu tu debatu, napíšu odkaz.
ad 3. Co se výroby týče, tak používáte metodu B. Domníváte se tedy správně, že musíte - jste povinna! - udělat inventuru a vypíchnout to, co zůstalo na skladě, přesně, jak píšete. O tom pojednává účetní standard č. 015.
http://business.center.cz/business/finance/ucetnictvi/ceske-ucetni-standardy/podnikatele/015.aspx
Re: Účtování prodeje vč. dobírky a služe
**** díky moc -)) a můžu se zeptat ještě na váš názor na DPH u poštovného? Díky ...
Re: Účtování prodeje vč. dobírky a služe
Pokud přeúčtováváte poštovné ve stejné výši, v jaké jste je pořídili od pošty, pak uskutečňujete plnění podle § 51/3 ZDPH - osovobozené od daně bez nároku na odpočet. Nezapomeňte tato plnění uvádět v přiznání k DPH (řádek 530). Účtujete o nákladech a výnosech (na 602).
Nebo můžete poštovné pojmout jako přeúčtování služeb podle § 14/5/e) ZDPH a účtovat o něm jen ve zúčtovacích vztazích. Při tomto způsobu účtování se nejedná o zdanitelné plnění.
Pokud jsou Vaši odběratelé plátci DPH (aby je to nebolelo), pak je nejjednodušší cesta zahrnout poštovné, balné atd. pod pojem například expediční náklady a zdanit 19% DPH.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
11. 6. 2007 11:21
Dobrý den, prosím o radu.
1) prodáváme zboží a výrobky, u většiny máme poštovné nebo náklady na dobírku. Dřívější účetní dávala i poštovné a dobírku s DPH .... domnívám se však, že pokud našim odběratelům účtujeme dobírku a poštovné ve stejné výši, jaké zaplatíme my poště, tak by mohlo být klidně v sazbě 0%? Mohu účtovat tyto náklady na 604 x 601 nebo musím na 602?
2) u některých výrobků účtujeme doprovodné služby zvlášť např. grafickou přípravu. Mohu vše účtovat na 601 nebo musím na 602?
3) nakupované zboží evidujeme přes sklad, ale co se ale týče výroby, tak se účtuje na 501 a prodej 601 bez skladu. Domnívám se, že alespoň ke konci roku by se měla provést inventura a vypíchnout, to co nám zbylo k výrobě na 112. Jedná se např. o pískování dóz, kdy dózy se nakoupí (účt. na 501) a vypískují se a prodávají (účt. na 601).