Neplacené volno

• (neregistrovaný)

20. 6. 2007 11:52

Jsem studentka, v létě půjdu na brigádu (PP na dobu určitou), loni jsem měla ve sml. klauzuli o nepravidelné výpomoci dle potřeb zaměstnavatele i zaměstnance, abych mohla o prázdninách jet do školy zařizovat různé věci a tak. Jak to bude letost, vím, te toto už neplatí, tak mě zajímá jak je to s možností neplaceného volna (co bude se ZP a SP?)
    Dík Veronika

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 6. 2007 12:04

xy (neregistrovaný)

Re: Neplacené volno
      pokud odpracujete do 150 hod. u jednoho zaměstnavatele, tak by bylo nejvýhodnější, abyste uzavřela dohodu o provedení práce (neplatí se SP,ZP)
      pokud budete mít podepsané daň.prohlášení, přinesete potvr. ze školy o studiu, potom budete mít slevu na dani na poplatníka i na studenta
      pokud budete mít pracovní poměr a prokážete, že je za Vás plátce ZP stát (prokážete to právě tím potvrzením ze školy), tak z omluveného neplaceného volna nebudete nic platit (ani zaměstnavatel)

• 20. 6. 2007 12:06

radouš (neregistrovaný)

Proč by to nemohlo platit i letos - co si zaměstnanec se zaměstnavatelem sjedná a není to nezákonné, platí. Když zaměstnavatel z nějakého důvodu s takovým zněním nesouhlasí, můžete požádat o neplacené volno - zaměstnavatel také nemusí souhlasit. Pokud souhlasit bude, nemá to na sociální ani zdravotní pojištění žádný vliv, protože jste osobou, za které platí "zp" stát a taková osoba může mít neplaceného volna habaděj.

• 20. 6. 2007 12:10

Veronika (neregistrovaný)

To že už ve sml. podle nového zákoníku práce nemůžu mít klauzuli o nepravidelné výpomoci, mi řekla mzdová účetní v té firmě a protože vždy přes léto potřebuji několikát i na několik dní odjet do školy na různé zápisy ... tak mě zajímalo jak to nejlépe vyřešit, proto mě napadlo nepaplacené volno, ale i u něj mi ona paní účetní řekla, že bych si za ty dny musela SP a ZP doplatit, takže jsem si to chtěla někde ověřit? Jestli to tak opravdu je