Výpůjčka firemního vozidla

  • (neregistrovaný)

    19. 7. 2007 13:06

    Můžeme půjčovat naše firemní vozidlo jiné firmě s tím, že bychom uzavřeli smlouvu o výpůjčece a fakturovali phm i s dph a použití (nemáme živnost na autodopravu.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 7. 2007 13:49

      bdm (neregistrovaný)

      Re: výpůjčka firemního vozidla
      *** Vypůjčit určitě můžete - má to ale několik úskalí - druhá strana zřejmě získá nějaký prospěch, který BY MOHL podléhat dani darovací. Za další - co to chcete fakturovat? Použití? Pokud toho auta, tak pak už to není výpůjčka ale nájem (úplatný). Budete si muset rozmyslet, zda tedy chcete auto někomu bezplatně nechat (výpůjčka) nebo za peníze (nájem). A pak od toho se všechno ostatní odvíjí :-) ***

    • 19. 7. 2007 14:01

      Lucka (neregistrovaný)

      Re: výpůjčka firemního vozidla
      No, nejraději takové řešení, které nebude moc provokovat FÚ a bude nejjednodušší na účtování :-) - Tou fakturací jsem myslela projeté phm + 3,80 jako je to při použití soukromého vozidla pro firmu (asi je to hloupost a nejde to tak?). Tak nevím

    • 19. 7. 2007 14:05

      bdm (neregistrovaný)

      Re: výpůjčka firemního vozidla
      *** Brání Vám něco, aby jste to auto normálně pronajali? Za peníze? Benzín si druhá strana bude platit sama - sama jezdí. Vy si v nájemném zohledníte ujeté km a silniční daň. Podle mě je docela možné, aby jste si smluvili výši nájemného třeba počtu najetých km a každý měsíc fakturovali jinou částku. Ale pořád to bude výnos za nájemné - bude to určutě jednoduché :-) ***

    • 19. 7. 2007 14:19

      Lucka (neregistrovaný)

      Re: výpůjčka firemního vozidla
      Takže je možné, že bychom třeba určili nájemné na jeden km 5kč a měsíčně 100kč na silniční daň? a jak by to bylo s fakturací? - s DPH? A ještě jak prokázat, že ta firma opravdu natankovala co tam bylo - vím je to o důvěře, ale?

    • 19. 7. 2007 14:34

      bdm (neregistrovaný)

      Re: výpůjčka firemního vozidla
      *** Ano, dala bych cenu za nájemné jako nějakou dvousložkovou - jedna pevná by představovala poměrnou část SD a druhá by se stanovala jako cena za 1 km třeba s tím, že odpočet tach. by se dělal k poslednímu dni nějakého období (např. měsíc). Fakturovat budete jako celkové nájemné - nic bych do fa neuváděla o SD - bude to prostě nájemné. Plus samozřejmě DPH. Ve smlouvě si upravte údržbu a opravy, aby bylo jasno vám oběma i FÚ, pro uplatnění těchto výdajů do daňových nákladů. Benzín bych do toho vůbec nepletla - předejte jim auto s minimem a tak Vám ho jednou i vrátí :-) ***

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).