Re: Volám SOS-za to může asi horko.
Nedávno tu byl podobný dotaz, tak se snad nebudu opakovat. Těžko radit, když nejsou nejsou k dispozici informace - a nemovitosti jsou dost ošidné.
Pokud jste do nějaké společnosti vložili budovu, tato budova už není Vaše, neboť oproti ní jste získali protihodnotu v podobě majetkového podílu na společnosti.
Pokud se hradí nějaké náklady na TZ, v úvahu by přicházela nájemní smlouva (měli byste budovu najatou) s tím, že budete na svůj účet provádět TZ (se všemi důsledky pro všechny zúčastněné).
Další variantou by byla zakázka - tzn. zajišťovali byste TZ budovy (obvyklé pro stavební firmy, ale nejen pro ně) s následným vyúčtováním vlastníkovi.
Především je třeba klást důraz na vyjasnění právních vztahů mezi zúčastněnými stranami, následně je možno řešit účetní a daňovou stránku. A řešit něco až je nějaká společnost zatížena náklady, to je především česká specifika - pak už mnohdy nejde o řešení, ale o hašení problémů.
Upozornění moderátora
Prosím pište smysluplné nadpisy, z nichž je zřejmé téma vašeho dotazu. V opačném případě mohou být Vaše dotazy smazány. Váš původní nadpis "Volám SOS, za to může asi horko" opravdu nebyl výstižný :-)
Obecně: Nepište dotazy s nadpisy jako "prosím poraďte", "mám dotaz", "pro pana XY" apod. Nejsou vhodné ani příliš stručné nadpisy jako "DPH" či "SZM" nebo "auto". Lepší je "DPH při dodání na Slovensko", "SZM - jak odečíst dary", "Firemní auto a soukromé jízdy" apod.
Viz též pravidla zdejší diskuze
http://business.center.cz/business/diskuze/pravidla.aspx
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
19. 7. 2007 13:40
Vážení kolegové, pomozte. Jaká je možnost aby to co účtuji bylo dle zákonů-sloučení firem, atd. když: opravuje se budova a přistavuje patro, která je v majetku jiné firmy, ale naše firma do ní vložila tu budovu. My hradíme náklady , odkládám to na anal.účet samostatně, mám i odečítat měs.DPH na vstupu!!! Je to prý na radu auditora. Více informací nemám-je důležité lidi držet v nevědomosti, lépe se ovládají. Umožňuje to nějaká smlouva o nájmu, pronájmu či jiná specialitka. Díky. Uvažuji o předčasném důchodu. Nejen pro to horko.