Hlavní navigace

reklamace- výměna nebo vrácení peněz

  • (neregistrovaný) 213.192.60.---

    2. 8. 2007 10:20

    dobrý den, chtěla bych se zeptat na jeden detail v paragrafu 622, obč. zák. Jde o to, že při vadě neodstranitelné má zákazník právo na výměnu, nebo na odstoupení. Náš zákazník měl vyřízenou reklamaci formou vrácení peněz. V obchodě si peníze bez problému převzal, ale asi tak po hodince zavolal, že se bude stěžovat, že jsme mu nenabídli výměnu. Řekli jsme mu, že jsme reklamaci vyřídili řádným způsobem / vrácení peněz/ Jde mi o to jak, jsem psala, má nárok na výměnu nebo na peníze, ale už se tam nic nepíše o tom, že by si mohl vybrat, jedno z toho. Nebo má právo si vybrat, když máme dané zboží k dispozici? Problém je v tom, že nám už firma vystavila dobropis, a na druhou stranu, výrobek už je za jinou cenu. A výrobek mu jen tak dát nemůžu, protože se neuskuteční prodej, a nastane problém v zásobách. Takže se jednoduše ptám, kdo má právo rozhodnout o tom, zda výměna nebo peníze? Prodejce, nebo kupující?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 2. 8. 2007 10:25

      miki (neregistrovaný) 62.129.60.---

      Re: reklamace- výměna nebo vrácení peněz
      Měl by si vybrat kupující, ale pokud peníze bez problémú převzal a podepsal, berte to tak, že souhlasil s vrácením peněz.

    • 2. 8. 2007 13:42

      graver (neregistrovaný) 193.85.226.---

      Re: reklamace- výměna nebo vrácení peněz
      V případě neodstranitelné vady má kupující nárok na okamžitou výměnu věci za bezvadnou nebo odstoupení od smlouvy dle vlastního výběru, tzn. v tomto konkrétním případě rozhoduje kupující. Vy ovšem nemáte žádný problém - tím, že si převzal peníze, konkludentě sám rozhodl o způsobu vyřízení. Stěžovat si opravdu může - vaší povinností je ho o možnostech reklamace poučit, nikoliv mu např. vnucovat jen jeden způsob. Ale těžko bude prokazovat, že jste mu nedali na vybranou.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).