Pokladna

  • (neregistrovaný)

    20. 8. 2007 14:27

    Vedeme PU a ráda bych se zeptala, jestli když mi přinese zaměstnanec více pragonů najednou, mohu vystavit jenom jeden výdajový pokladní doklad, anebo na každý paragon zvlášť.
    A taky jestli rozepisujete obsah paragonu, anebo jenom rozdělíte podle kódu DPH a stačí třeba označit obsah třeba automateriál a mít tam schované gumy, stěrače atd.
    děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 8. 2007 14:52

      bb (neregistrovaný)

      Re: Pokladna
      ====================
      více paragonů bude asi vhodné použít, když je nutno použít různá období pro DPH (ale můžete použít jeden výdajový pokl. doklad, jestliže vám nevadí, když budete mít období pro DPH 7/2007 a 8/2007 či jen si uplatnítě daň na vstupu pro období 8/2007).

      Jestli je více položek na jediném paragonu je asi vhodné z hlediska účetnictví rozepsat položky, které jsou očividně rozdílné (např. nákup služby a nákup materiálu). Bavíme-li se však zda rozepsat položku za 2 Kč u paragonu na částku 5.000, pak bych zvolil jeden účetní zápis a nic bych dále nerozepisoval.

    • 20. 8. 2007 15:11

      xy (neregistrovaný)

      Re: Pokladna
      Mám na mysli, to že když mi dá zaměstnanec paragony z jednoho dne , samozř. u výdajového dokladu zaznamenám každý paragon zvlášť, ale vytisknu pouze jeden výdajový doklad. Pokuď jsou na paragonu platby jednoho druhu, zaeviduju pouze jednu sumu pro celý paragon
      Děkuji

    • 20. 8. 2007 15:17

      Dáša (neregistrovaný)

      Re: Pokladna
      já to tak dělám běžně i za delší období než jeden den (samozřejmě v rámci 1 měsíce), zaměstnanci mají stálou zálohu, a až mají více dokladů, donesou mi to k vyúčtování, já to sečtu vyplatím a vystavím 1 výdajový doklad.

    • 20. 8. 2007 15:46

      Eva (neregistrovaný)

      Re: Pokladna
      Taky přidám svou trošku do mlejna.
      Pokladnu účtuji jen jednou týdně, vždy v pátek.
      Režijní doklady zapisuji jen jedním souhrnným výdajovým dokladem,
      prodej jedním příjmovým dokladem(samozřejmě rozúčtuji).
      Kdybych to měla dělat denně a po jednom dokladu, tak nedělám nic jiného.
      Takže vážení, teď jste mě trochu vyděsili, protože pak to dělám již 4 roky úplně špatně.

    • 20. 8. 2007 17:01

      T (neregistrovaný)

      Re: Pokladna
      Já rovněž vytvářím souhrnné účetní doklady (nejdéle za 1 měsíc), konkrétně: zaměstnanci dostanou zálohu a tu vyúčtují za 2 týdny nebo ke konci měsíce, na formuláři z Excelu(tabulka) udělají "seznam daňových dokladů"=soupisku všech paragonů (zejména lístky za parkování aut :-), těch vždycky jeeeee)tj. napíšou stručný text + celkovou částku, co zaplatili,a soupisku s doklady mi předloží. Tj. k jednomu výdajáku mám třeba 20 i více paragonů, parkovacích lístků apod.
      Já pak doplním další kolonky na soupisce (rozdělení na DZ a DPH, to samozřejmě opisuji ze SW při zadávání).Účetní předpis poznamenám rovněž na soupisku.Tu jsem si vytvořila sama v Excelu, takže to mám formou tabulky.
      Auditorům se to moc líbí. Někdo raději vypisuje na každý paragon výdaják. Tu soupisku mám kvůli tomu, že je pokladna přehledná (podle záloh kdo co vyúčtovává) ale určo není povinná, nemusíte se s ní babrat. Já ji však používám, protože jakmile k jednomu výdajáku připnete např. 20 dokladů, tak to stejně musíte nejdříve někde sečíst, abyste věděli kolik zaplatit, dále účtovací předpis se vám nevejde na pokl.výdaják.
      U příjmů to nedělám, my vystavujeme vždy faktury.

    • 22. 8. 2007 14:49

      xxl (neregistrovaný)

      Re: Pokladna
      I já se přidám se zkazkou (pravdivou, ti lidé žijí). Asi v r. 1995 přišel beňák na kontrolu do velkého dopravního podniku. Zjistil, že každý cestovní doklad, obsahující parkování, nákup benzinu, nocleh řidiče a stravné atd., je v podkladně zapsán jednou položkou. Výsledek zněl tak, že pokud to firma dá do 6 měsíců do pořádku, aby byl vykázán každý doklad zvlášť, pokutu jeden milion nepředepíší.
      Nad podnikem se slitovala jedna softwarová instituce a udělala jim program tak, aby se řádky staré pokladny mohly opsat, přidat nakonec další dvě čísla a ty poddoklady připsat, čímž odpadla nutnost hrozivé kontroly jednotlivých položek na položku původní.
      Pracoval na tom kdo měl ruce a nohy a stihli to. Když pak pánové dostali na stůl hory sestav, vůbec si s tím nevěděli rady a potichu si vyžádali sestavy původní.
      Pak došlo k nějaké změně, ale přesto jsme doklady sumarizovali na sečítačce a tři pásky (zákl.daň,celk.) přilepovali.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).