Školení řidičů

• (neregistrovaný)

21. 8. 2007 11:19

Prosím o radu. Prostudovala jsem si zde starší příspěvky,ale nenašla jsem co potřebuji. Jako firma máme jedno osobní auto, s kterým jezdí jednatel, vedoucí provozu a podle potřeby i účetní. Musí mít tito zaměstnanci nějako školení řidičů?
    Pak máme zaměstnance, kteří pracují na různých místech a k dopravě používají svůj soukromý automobil za který jim proplacíme cestovné. Musí mít tito zaměstnanci také nějaké školení řidičů?
    Nikdo z těchto lidí nemá v pracovní smlouvě, že pracuje jako řidič z povolání. Děkuji všem kdo odpoví nebo odkáží na zákon.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 8. 2007 11:40

Vladimír (neregistrovaný)

Re: školení řidičů
      Odkaz na zákon nevím, ale u nás všichni kdo jezdí služ.autem a taky to nemají v prac.smlouvě musí absolvovat jednou ročně školení řidičů. Dělá nám to místní autoškola, pošlou následně zápis o provedeném školení s prezenční listinou. To zakládáme k ostatním
      školením. Zatím to ale žádná kontrola nikdy nevyžadovala, ale máme
      alespoň něco. Se svými auty nikdo nejezdí, tak to nemohu sloužit.

• 21. 8. 2007 12:04

anonymous (neregistrovaný)

On totiž to ani žádný zákon nenařizuje, takže není možné ani na nic odkazovat. Zákon řeší pouze kategorie řidičů vyjmenovaných v zákoně o silničním provozu (sanitky, taxi atd) a řidiče, kteří to mají jako pracovní nápň. V ostatních případech je potřeba hlavně dodržet literu ZP a provést prokazatelné školení v oblasti bezpečnosti práce. A zcela totálním nesmyslem je u těchto zaměstnanců přezkušování z testů.

• 22. 8. 2007 8:50

Hanai (neregistrovaný)

měli jsme audit ISO 18001 a tam nám bylo řečeno, že školení musí být tak jsem hledala na internetu a má to být ve vztahu k ZP odst.2,3 § 103