Re: vybavení kanceláře
Doporučuji, aby FO napřed nábytek vyřadila ze svého OM do osobního užívání, aby z příjmu nemusela odvádět zdravotní a sociální pojištění. Své s.r.o. pak prodá za cenu obvyklou a příjem bude danit podle § 10 - ostatní příjmy. Jako výdaj bude moci uplatnit zůstatkovou cenu majetku.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
28. 8. 2007 14:41
Dobrý den,
pro svého klienta potřebuji poradit, pokud někdo víte, prosím, poradíte ?
FO: V roce 2003 vybavil kancelář (provozornu) nábytkem,
V roce 2004 tatáž osoba zřídila s.r.o. se sídlem na stejné adrese.
Svému s.r.o. fakturoval za pronájem nábytku / měsíčně.
Nyní se stěhuje a na nové adrese už bude jen s.r.o., nábytek si chce vzít s sebou. FO už na nové adrese nebude, nebude mít ani provozovnu, jako FO bude podnikat jen na domovní adrese.
Co s tím nábytkem a vybavením co se účtování týče. Má nějakou zůstatkovou hodnotu, nebo spíše odhadní cenu naúčtovat tomu svému s.r.o. ?
Jako FO už ten nábytek potřebovat nebude.
Jde nám o to, aby to byla v pořádku.
díky,
Honza