Dárky zákazníkům

  • (neregistrovaný)

    30. 8. 2007 7:22

    Prosím o radu. Rádi bychom našim klientům za odměnu, že od nás odeberou určité množství zboží, darovali dárkové poukázky na nákup zboží do obchodů, které jsou na nás nezávislé. Poukázky jsou za 500 Kč a pokud na ně dáme razítko naší firmy, lze je považovat za propagační předmět a účtovat je do nákladů? (§25 písm.t zákon o DzP)

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 8. 2007 9:13

      ivča (neregistrovaný)

      Re: Dárky zákazníkům
      - dobrý den,
      v minulém roce jsme za odběr určitého zboží dali našem zákazníkům poukázky do hypernovy v hodnotě 100,- - považovali jsme to jako slevu - auditor by to dal do daňových nákladů, ale daňařka nám toto z daně příjmu vyhodila jako daňově neuznatelný náklad - i FÚ se k tomu takhle stavělo, ale budou mě zajímat další názory ivča

    • 30. 8. 2007 11:44

      Jitka (neregistrovaný)

      Re: Dárky zákazníkům
      Ve firmě, kde jsem dřív pracovala jsme rozdávali lístky do kina, kde nám vydavatel umožnil nátisk našeho loga na lístky, dávali jsme to do daň. nákladů. S poukázkami do tesca mi daň. poradce radil, abychom to dali mínusem na 604, což se mi právě moc nezdálo a náš auditor měl názor stejný jako vaše daňařka - nedaňové náklady. Tak nevím, nebylo by tedy lepší místo poukázek rozdávat třeba láhev vína s natištěným logem firmy? To by pak byly daňově uznatelné náklady, ne?

    • 30. 8. 2007 20:10

      ivča (neregistrovaný)

      Re: Dárky zákazníkům
      Ještě jednou zdravím,
      lahev, která je opatřena logem firmy a nepřesahuje hodnotu 500,- je daňově uznatelný náklad - musíte mít však nějaké důkazy (foto, nebo ponechanou lahev) - nevím, jestli ale není hodnota takoýchto dárku ročně omezena.
      PS: vysvštlitelný rozdíl mezi lístkama do kina a poukázkama do tesca je asi takový, že v tescu si můžete koupit třeba (pivo,cigarety atd.)
      ivča

    • 31. 8. 2007 7:32

      VV (neregistrovaný)

      Re: Dárky zákazníkům
      Poukázky na zboží s razítkem či bez razítka nejsou uznány jako propagační předmět. Je to stanovisko MF.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).