Sbírka listin-účetní závěrka-info

  • (neregistrovaný)

    31. 8. 2007 12:40

    ucelená infomace- třeba to někomu pomůže
    www.zivnostnik.cz

    Zákon o účetnictví v § 21 říká, že všechny společnosti zapsané v obchodním rejstříku mají povinnost každoročně odesílat účetní závěrku do sbírky listin obchodního rejstříku, který je každému přístupný. Každý do něj může nahlížet a pořizovat si z něj kopie či výpisy.
    Účetní závěrku tedy zveřejňují [§ 34 odst. 1 zákona č. 513/1991 (obchodní zákoník)]:

    a) obchodní společnosti a družstva,
    b) zahraniční osoby podle § 21 odst.4,
    c) fyzické osoby, které jsou podnikateli a jsou občany České republiky nebo některého z členských států Evropské unie nebo jiného státu tvořícího Evropský hospodářský prostor, pokud o zápis požádají; to platí obdobně pro fyzické osoby, které jsou podnikateli a mají v některém z uvedených států trvalý pobyt, a
    d) další osoby, stanoví-li povinnost jejich zápisu zvláštní právní předpis.
    Vyhláška č. 516/2006 o digitalizaci obchodního rejstříku, která nabyla účinnosti k 1. 1. 2007 mění způsob zasílání účetní závěrky. Od roku 2007 (tedy i za zdaňovací období 2006) lze doručovat účetní závěrky pouze v elektronické formě ve formátu PDF (Portable Document Format).

    Tyto listiny lze rejstříkovému soudu zaslat:

    elektronickou poštou nebo
    na datovém nosiči Compact Disc Recordable (CD-R).
    Rejstříkový soud doručené nosiče dat nevrací a po uplynutí 6 měsíců od doručení je skartuje.

    Podpisy statutárních orgánů na jednotlivých výkazech nejsou vyžadovány a není nutné použít elektronický podpis.

    Sankce

    Účetní jednotce, která nezveřejní účetní závěrku nebo výroční zprávu způsobem stanoveným zákonem o účetnictví se může uložit pokuta do výše 3 % hodnoty aktiv celkem.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).