Re: prodané zboží
Tomu, o čem píšete, se v Čechách říká "konsignační sklad". Pro vás z toho nic neplyne do té doby, než to zboží prodáte. Potom byste měli nahlásit v příslušném období (měsíci) vašemu dodavateli množství prodaného zboží a na základě toho by vám měli oni to prodané množství dodatečně vyfakturovat již klasicky a vy ho klasicky teprve "přijmout" na sklad (účetně). Pro vašeho dodavatele, pokud je plátcem DPH, ovšem plyne povinnost v okamžiku, kdy vám toto zboží na sklad dodal (bez dokladu) z něj odvést DPH, neboť se jedná o postoupení tzv. ekonomického vlastnictví. Doufám, že to není zahraniční firma......pak by se jim mohlo stát i to, že se podle zákona o DPH měli v ČR zaregistrovat jako plátci DPH a ze zboží to DPH odvést. To jen tak ve stručnosti, chtělo by to znát podrobnosti, aby bylo možno tyto věty více rozvést :-)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
21. 9. 2007 20:23
Dobrý večer, prosím o radu. Dostali jsme od firmy (máme výhr. zastoupení na prodej jejího zboží) zboží - pro začátek - nekupovali jsme ho, tudíž není na skladě, na faktuře.... Teď ho chceme prodat, jak to udělat účetně?