Hlavní navigace

DPH pouze v rámci ČR

• (neregistrovaný) 146.102.114.---

19. 10. 2007 9:14

Dobrý den,

jsem účetní začátečník a rád bych se zeptal ohledně DPH. V případě, že vůbec neobchodujeme se zahraničím a jsme plátci DPH, znamená to, že pokud je na fakturách uvedené DPH vždy ho budeme dávat na tuzemské plnění (řádek 310 a 315 daňového přiznání k DHP)? Vím že výjimku tvoří nákup automobilu, ale jsou ještě jiné důvody, kdy by se dávalo na jiný řádek?

Děkuji předem za jakékoliv příklady, které by mi pomohli se v DPH trošku zorientovat.

Pavel

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 10. 2007 9:40

Jirka (neregistrovaný) 83.208.170.---

Re: DPH pouze v rámci ČR
      řádek 310 a 315 se používá při nároku na odpočet daně z plnění faktury přijaté, paragony atd.
      dále budete používat řádky 210 a 215 jako povinnost přiznat daň faktury vydané atd.
      Vyjímku tvoří pouze automobily, které byly pořízeny v jiném členském státě, pokud tedy uplatňujete DPH u automobilu u kterého to zákon dovoluje a pořídili jste ho v tuzemsku používate výše uvedené řádky.

• 19. 10. 2007 23:51

Pavel (neregistrovaný) 83.69.56.---

Re: DPH pouze v rámci ČR
      Děkuji za Vaši, pro mně velmi cennou, radu, chtěl bych se ještě zeptat ohledně faktur či paragonů za reprezentační oběd, či jakýchkoliv jiných nákladů, které jsou neuznatelné k dani z příjmu, jestli tam platí nějaká podobná neuznatelnost nebo jestli je možné na 310,315,210,215 vykazovat a (v případě 310,315 si daňově nárokovat) úplně všechny faktury bez výjimky, které mají DPH uvedeno (pouze v rámci ČR a bez vybraných případů s automobilem). A také jestli je možné si v případě, že nám faktura s částkou daně přijde až po odevzdání přiznání k DPH (ale vztahuje se k danému období, které bylo odevzdáno) nárokovat DPH v dalším období nebo zda to musí být pouze v odbobí, ve kterém je datum uskutečnitelného daňového plnění.

Velice Vám ještě jednou děkuji za Vaši radu

Pavel