Re: silniční daň-vyplatí se mi?
To je velmi zajímavá otázka, jsem se po ránu hned pobavil :-)))
Silniční daň není bohužel postavena na počtu ujetých kilometrů, ale na používání vozidla v podnikání. Takže pokud na svoje auto budete vykazovat a daňově uplatňovat nějaké výdaje, v podstatě je jedno jaké, jste povinna platit silniční daň a to i kdyby to auto ujelo třeba jen jeden kilometr měsíčně.
Připojuji se k otázce a trochu ji upřesním: soukromé vozidlo budu využívat v podnikání, silniční daň (pokud neujedu za měsíc ani km) platit nemusím - od kolika ujetých km měsíčně se mi vyplatí evidovat tyto výdaje v daňové evidence?
>>pracuji jako realitní makléř a nejsem si jista za
>>jakých podmínek min se vyplatí silniční daň.můžete
>>mi,
>>prosím poradit od kolika najetých km např. ročně má
>>smysl
>>ji platit? předem děkuji za odpověď
>
>To je velmi zajímavá otázka, jsem se po ránu hned
>pobavil :-)))
>Silniční daň není bohužel postavena na počtu ujetých
>kilometrů, ale na používání vozidla v podnikání. Takže
>pokud na svoje auto budete vykazovat a daňově
>uplatňovat nějaké výdaje, v podstatě je jedno jaké, jste
>povinna platit silniční daň a to i kdyby to auto ujelo
>třeba jen jeden kilometr měsíčně.
Takze...:
SD za auto a rok = 3000
zakl. sazba + Kc/km = 3,20 + 2,0 = 5,20
250 / 5,2 = 48 km coz je asi blbost...
Spis bych to videl tak, ze tech 250 musi byt soucasti dane z prijmu X% (X = podle toho, jaky ma kdo prijem, v pristim roce asi 15%). To znamena, ze:
250/0,15 = 1670
1670/5,2 = 320 km
Co vy na to?
Jeste by se tam ale asi melo zohlednit, ze ty 2 koruny na km (ktere bych dal jinak z vlastni kapsy) ted pujdou do nakladu, takze 15% z nich "usetrim" = 320x2x0,15 = 96 Kc
To uz by ale hranice vychazela nekde mezi 200-250 km...
>>Připojuji se k otázce a trochu ji upřesním: soukromé
>>vozidlo budu využívat v podnikání, silniční daň
>>(pokud
>>neujedu za měsíc ani km) platit nemusím - od kolika
>>ujetých km měsíčně se mi vyplatí evidovat tyto výdaje
>>v
>>daňové evidence?
>>