DPH u zálohové faktury

• (neregistrovaný)

4. 11. 2007 19:14

Prosím o radu, jsem v DPH úplný začátečník - vedeme DE, máme uzavřenou kupní smlouvu s těmito platebními podmínkam:i 30% kupní ceny stroje /částka včetně DPH/ 1. zálohová faktura, 50% totéž 2. zál.faktura a 20% kupní ceny /částka včetně DPH/ daňový doklad. To znamená, že když vystavím 1. zálohovou fakturu budu počítat 30% z kupní ceny včetně DPH uvedené v kupní sml. a na této zál.fa nebude vyčísleno DPH? A DPH vyčíslím až na daňovém dokladu a pak jej teprve odvedu? Díky za radu

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 11. 2007 19:23

Lucie (neregistrovaný)

Re: DPH u zálohové faktury
      Dobrý den.
      Nejprve vystavíte zálohou fakturu ( první záloha ) na celkou částku vč. DPH bez rozpisu DPH. Podle toho Vám firma zaplatí. V momentě úhrady vystavíte z této první zaplacené zálohy daňový doklad na přijatou platbu - ta bude celkem k úhradě nula .... 1) základ daně + daň a 2) mínus zaplacená záloha s 0% sazbou. V tomto momentě budete státu odvádět DPH a mělo by být vystaveno do 15-ti dnů po obdržení platby. To samé proběhne s druhou zálohou a doplatkem.
      Další varianta je, že pokud to máte ty zálohy vč částek a datumu uvedené vysloveně ve smlouvě, můžete vystavit ty daňové doklady ( zase s nulou ) až v momentě uhrazení. To záleží na dohodě.

Lucie

• 4. 11. 2007 19:42

eva (neregistrovaný)

Děkuji moc za radu. Jsem z DPH zatím úplně vedle, snad se to jednou naučím. Absolvovala jsem nějaká školení, ale mám z toho zmatek a pořád se mi zdálo, že jsem někde slyšela, že plátci, kteří vedou DE nevystavují na zálohy daňové doklady, ale kdoví v jaké to bylo souvislosti. Děkuji

• 4. 11. 2007 21:21

anina (neregistrovaný)

Pokud vedete De přijatá platba není pro Vás zdanitelné plnění.Zdanitelné plnění nastane po úplném splnění kupní smlouvy a tudíž vystavíte daňovou fakturu. Opravdu při DE při platbách záloh nemáte nic společného s DPH.