Re: kurzová ztráta
to vůbec ne. Ve slovenské pokladně byste měla mít doklady k výdajům za co jste utratila 400 SKK.
a pokud máte v české pokladně 400,- Kč navíc - tak byste měla zjistit, jestli nemáte chybu ve výpočtech nebo nezaúčtovaný doklad.
A pokud jste utratila SKK za soukromé vydání které nemůžete uplatnit - pak bych to zkusila zaúčtovat např.
záloha na služ.cestu -- 400,- SKK 335/211 (kurzem ČNB)
a vrátit do české pokladny 211/335 - vyrovnání nedoložené zálohy vyplacené v SKK - samozřejmě kurzem ČNB a teprve potom účtovat o kurzovém rozdílu - nejspíš 563/335.
ne, všechno mám dobře zaúčtované. Psala jsem minulé účetní jak to vyřešit a ona mi napsala, že účet 211 100 je analytický účet, tam vedla slovenské peníze, a účet 211 000 je souhrn všech analytických účtů.
Takže teď jsem z toho jelen.
Jen potřebuji se zbavit těch 400 na 211 000
To je sice divné ale pokud 211 000 je souhrnný účet 211 pak možná neodúčtovala správně 400 SKK z analytiky a ze souhrnného účtu 211 000. Někde tam 400 musely naskočit. Je mi líto - ale myslím, že tam mesela nastat chyba v účtování - možná těch SKK 400 místo ve valutách odúčtovala jen v Kč ?.
Těžko poradit, když nevidím historii zápisů. Kurzový rozdíl ale většinou účtujeme proti 261 nebo 335. Na 211 - pokud by to byl kurzový rozdíl který vznikl z rozdílných kurzů ČNB - pak ano proti 211 - k rozvahovému dni povinně oceňujeme zůstatek valut kurzem ČNB - tak pokud se vám tam nakumulovaly během roku 400 - pak by bylo možné i proti 211.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
Výše záloh na nemocenské pojištění, které zaplatí OSVČ v roce 2026
Špehování konkurence za pár stovek: Jak najít jejich slabiny a vytěžit z toho maximum
Mzdové účetnictví v roce 2025 aneb krátké ohlédnutí končícím rokem
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené