Dańové odpisy

• (neregistrovaný)

26. 11. 2007 12:01

nastoupila jsem do nové firmy. Malá organizace s.r.o.
    Celý život jsem dělala účetní ve státní správě. - daňové odpisy nebyly. Teď jsem zjistila , že minulá účetní :
    nákl.automobil Tatra 148 zařadila s kódem 29.52.3. (je pravda, že se používá pro středisko zemních prací), ale podle mého by měl být kód 34.10.4 Motorová vozidla. což jsou kódy pro 2 odpisovou skupinu. Ale od začátku - rok 2004 jsou dańové odpisy počítány podle 3 odpisové skupině koeficientem 4,3 a 8,7 v dalších letech na dobu 12 let. (asi zřejmě staré koeficienty?)
    Nevím zda mohu přeřadit z 3 skupiny do druhé a začít za rok 2007 počítat daňové odpisy s koeficientem 22,25. Pak by to vycházelo na dobu odpisu 7 let.
    Jinak ostatní majetek (8 položek) je zařazen správně.
    Nevím jestli je to srozumitelné. ALe nevím co s tím. Fakticky uplatňuji méně a navíc let, tak nevím.Díky všem

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 11. 2007 12:43

Ema (neregistrovaný)

Re: Dańové odpisy
      Nákladní automobil i stroje pro zemní a stavební práce jsou 2. odpisová skupina. Doba odpisu 5 let.
      Do nákladů můžete dát jen tu částku, která odpovídá zákonu.
      To, že dáte míň nevadí, ale víc musíte nedaňově a totéž platí i o době. Nesmíte odepisovat déle něž dovoluje zákon. Tedy nůžete ale nedaňově.
      Co podat dodatečná přiznání?
      A neměla ta účetní rozdíl mezi účetními a daňovými odpisy?

• 26. 11. 2007 12:51

Jana (neregistrovaný)

Účetně má odpisy na 8 let. Ale to je přeci jedno dobu účetních si mů žu určit nebo né ?
      Takže jestli jsem rozuměla výše uveenému, tak bych to mohla přeřadit do 2 skupiny pro rok 2007 dát správný koeficient 22,25 a ještě příští rok ( tedy 5) a pak dańově již nic. Pochopila jsem ?

• 26. 11. 2007 14:41

ZdenaR (neregistrovaný)