Re: odmítnutí reklamace na prodejní dokl
Záruční list není podmínkou reklamace (bez ohledu na to, zda vám byl vystaven a zda ho požaduje servis po prodejci).
Záruční doba běží od předání věci k reklamaci (což má být uvedeno na reklamačním protokolu).
Prodejce je povinnen vás o podmínkách reklamace poučit, nikoliv ještě uvádět nepravdivé informace. V tomto konkrétním případě bych se obrátil na ČOI.
Re: odmítnutí reklamace na prodejní dokl
>>Zdravím.mám problém s tím,že mi prodejce 12.11.
>>převzal zboží(mobil) na reklamaci,a 23.12. mi zavolal
>>že
>>musím přinést záruční list bez kterého mi zboží
>>neopraví(s tím že to požaduje servis).po doručení
>>záručního
>>listu hned 23.11. mi řekl že záruční doba bude
>>počítaná
>>od jeho doručení .jinak že mi zboží nemůže
>>vyreklamovat
>>s tím že doklad je vypsán ručně (datum,název
>>věci,v.č.,cena,razítko i podpis obsahoval)
>>jen pro upřesnění Z.L. sem nemohl najít a na prodejně
>>prvně stačil jen doklad
>Záruční list není podmínkou reklamace (bez ohledu na
>to, zda vám byl vystaven a zda ho požaduje servis po
>prodejci).
>Záruční doba běží od předání věci k reklamaci (což má
>být uvedeno na reklamačním protokolu).
ona záruční doba se teoreticky pozastaví, protože po dobu, kdy je výrobek v opravně se nepočítá. V praxi je to tak, že když výrobek máte zakoupený př. 1.1.2005 a záruka je 24 měsíců tak vám končí k 1.1.2007. Jenže když dáte výrobek do opravy (na kterou je 30dní) tak se vám záruka o tuto dobu protáhne. Takže záruka bude do +- do 31.1.2007.
>Prodejce je povinnen vás o podmínkách reklamace
>poučit, nikoliv ještě uvádět nepravdivé informace. V tomto
>konkrétním případě bych se obrátil na ČOI.
Ve vašem případě se prodejce snažil pouze o to,(podle mě) aby jste mu nějak protáhnul tu danou dobu na opravu - těch již zmíněných 30dní.
Když tuto dobu nedodrží, máte automaticky, tedy pokud se nedohodnete jinak, nárok na odstoupení od kupní smlouvy. A ve vašem případě to bylo 12.12.
Re: odmítnutí reklamace na prodejní dokl
>>Záruční doba běží od předání věci k reklamaci (což má
>>být uvedeno na reklamačním protokolu).
Omlouvám se - takto běží samozřejmě lhůta k vyřízení reklamace, nikoliv záruční doba. Ta se opravdu staví po dobu vyřizování reklamace - viz níže.
>ona záruční doba se teoreticky pozastaví, protože po
>dobu, kdy je výrobek v opravně se nepočítá. V praxi je
>to tak, že když výrobek máte zakoupený př. 1.1.2005 a
>záruka je 24 měsíců tak vám končí k 1.1.2007. Jenže
>když dáte výrobek do opravy (na kterou je 30dní) tak se
>vám záruka o tuto dobu protáhne. Takže záruka bude do
>+- do 31.1.2007.
Re: odmítnutí reklamace na prodejní dokl
...děkuji za odpověď.tohle si (podle toho co jsem pochopil při přečtení zákona) myslím taky.ale když jsem dnes byl na prodejně tak sem s údivem zíral na argumenty že ....
/oni nemůžou zato že autor.servisu nestačil doklad o koupi.
/si mám zavolat na servis
/se jim to ještě nikdy nestalo(to že bude servis požadovat Z.L.)
a na otázku proč mi neřekla hned 12.11. že bude potřeba Z.L. mi odpověděla že to nevěděla(že není jasnovidec..to mě dostalo)
.....závěr dopadl tak,že musím počkat do 23.12......s tím prej nic nenadělají ,nebo že se mám obrátit na ČOI.
Re: odmítnutí reklamace na prodejní dokl
Někteří prodejci si neuvědomují, že ve smluvním vztahu k zákazníkovi je prodejce a jak mají oni upraveny vztahy k dodavateli nebo servisu je pouze jejich problém. Je zajímavé, že prodejce Vás sám posílá na ČOI - to slyším poprvé, že by se někdo těšil na pokutu.
Řeším něco podobného se základní deskou od počítače, která bohužel není mrtvá úplně, ale za určitých podmínek PC nenaběhne, Taky mi řekli, že to posílají k výrobci na "posouzení". To jsem zvědav, co budu dělat, až tam půjdu pro výsledek reklamace a dozvím se, že podle výrobce je deska v pořádku. Přitom sepsáním reklamačního protokolu závadu uznali - tak ten zákon chápu alespoň já. Ovšem jak jsem pochopil, v tomhle mi ani ČOI nepomůže, ale jedině soud.
Re: odmítnutí reklamace na prodejní dokl
Taky mám jednu zkušenost - halenka, barevná byla v ní dírka, kterou pouhým okem nebylo vidět (teda aspoň 3 prodavačky ji bez mého ukázání nenašly). K vidění byla až po oblečení na bílé prádlo, které tím pádem prosvítalo. Obchod zaslal výrobci, který reklamaci neuznal, napsal, že kupující si měla kupované zboží řádně prohlédnout. Tak jsem se v obchodě otázala, zda s lupou, když to ani prodavačky nenašly. Po upozornění, že to napíšu do novin, řekli, že mi ještě zavolají, když s vyřízením nesouhlasím. Ke cti obchodu musím říct, že na příkaz ředitele mi byly nakonec vráceny peníze.
Re: odmítnutí reklamace na prodejní dokl
Můj opravář auta (jinak velice slušný živnostník) mi právě říkal, že několik reklamací platil ze svého, protože mu dodavatel odmítl reklamaci třeba s výmluvou, že to neodborně namontoval ap. Bere to jako riziko podnikání, ale taky říkal, že si vybírá takové dodavatele, kteří si něco takového nedovolí.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
18. 12. 2007 0:41
Zdravím.mám problém s tím,že mi prodejce 12.11. převzal zboží(mobil) na reklamaci,a 23.12. mi zavolal že musím přinést záruční list bez kterého mi zboží neopraví(s tím že to požaduje servis).po doručení záručního listu hned 23.11. mi řekl že záruční doba bude počítaná od jeho doručení .jinak že mi zboží nemůže vyreklamovat s tím že doklad je vypsán ručně (datum,název věci,v.č.,cena,razítko i podpis obsahoval)
jen pro upřesnění Z.L. sem nemohl najít a na prodejně prvně stačil jen doklad