Společné jmění manželů

• (neregistrovaný)

30. 1. 2008 21:35

Dobrý den ,můj dotaz se týká SJM.Od 15.7.2007 nežiji s manželkou ve společné domácnosti.Do dnešní doby jsme stále manželé a v dohledné době budu podávat žádost o rozvod.Za doby manželství(které začalo v roce 2002) jsem si pořídil nový osobní automobil v hodnotě Kč 545.000,-(v roce 2004). Z toho 100.000,- bylo protihodnota starého vozidla,které jsem si pořídil před uzavřením manželství a zbývající částku mi poskytli mí rodiče.Má manželka se nyní pře o to, že polovina auta je její. Má na to nárok,když do něho neinvestovala ani korunu?Vozidlo sice bylo koupeno za doby manželství, ale peníze které byly na nákup použity nebyly nás - manželů,ale třetí osoby.Předem děkuji za odpověď

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 1. 2008 21:51

J (neregistrovaný)

Re: společné jmění manželů
      No to tedy nevím, jak chcete dokázat, že peníze byly vaše. Nejsem právník na tyto dotazy tady odpovídají lidé znalí této problematiky, tak snad se někdo ozve. Když budu logicky uvažovat,jak prokážete,že těch 100.000,- za auto jste neprohospodařili a na auto nešli peníze ze společného?A peníze od rodičů by jste asi musel prokázat jako finanční dar vaší osobě. Což předpokládám nebylo přiznáno jako finanční dar pro vás , Tak to jsem zvědavá jestli někdo poradí.

• 30. 1. 2008 22:00

a (neregistrovaný)

Bohužel,má manželka pravdu, pokud by jste měli sjednané zůžené jmění před v stupem do manželství, či dodatečně soudeně zůžené jmění manželů.Na jedinou věc na kterou nemá druhý manžel nárok je jen dědictví druhého z manželů, na to i za doby trvání manželství nárok nevzniká.

• 31. 1. 2008 8:53

právník (neregistrovaný)

Ze zákona do SJM nepatří majetek, který měl jeden z manželů z doby před manželstvím a majtek získaný jedním z manželů za trvání manželství darem nebo děděním, v rámci restituce atd.. Problémem samozřejmě mohou být důkazy...