Re: Náhrada výdělku za prac.úraz
>>Vracím se ještě k mému včerejšímu dotazu. Mám
>>Rekapitulaci pojistné události od pojišťovny takto:
>>Bolestné 4 080,-
>>Poplatek lékaři 100,-
>>Čistá ztráta na výdělku 16 267,-
>>------------------------------------------
>>Celkem 20 447,-
>>odvedena zálohová daň 4 080,-
>>Už vím,že bych měla brát do daňového přiznání jen
>>ztrátu na výdělku (mám pravdu, že jen 16 267,-?), ale
>>proč
>>proboha pojišťovna odvádí daň 20% z celkové částky??
>>A
>>proč pro ni neplatí stejná pravidla, jako pro
>>ostatní,
>>tzn.vystavit klasické potvrzení? Doufám, že daň můžu
>>nasčítat celou, už mi z toho šibe:-)))) Děkuji všem
>>za
>>odpovědi a prima večer.
>
>Pojišťovna vám něco zdanila? Vy jste zaměstnanec? Pokud ano máte částku náhrady na výdělku zahrnutou v potvrzení o příjmech tak nač potřebujete potvrzení z pojištovny?
Jsem účetní, která musí udělat daňové přiznání člověku, který donesl toto potvrzení od pojišťovny a nějak jsem se na tom zasekla. Děkuji
Na vaše "proč" bohužel neznám odpověď, spíš bych ještě přidala další - proč to těm pojišťovnám finanční úřady tolerují...
Ale to vám moc nepomůže :-)). K tomu vašemu případu - nevypadá to, že by daň byla spočítaná z celkové částky, spíš mě zaráží ten pojem "čistá" náhrada za ztrátu na výdělku. Co když je to částka, kterou dostal ten postižený na ruku? Odpovídalo by to totiž hrubé náhradě kolem 20 301 - 20 399. Paky by seděla 20% záloha na daň 4 080 Kč.
Nečetla jsem váš včerejší dotaz (možná jste měla pokračovat pod ním), ale asi víte, že v takovém případě nelze provést roční zúčtování?
já pořád nechápu proč vám nosí potvrzení od pojiš´tovny? Pokud byl někde zaměstnaný a tam mu vznikl PÚ, tak ho musela vyplatit ta firma a rekapitulace od pojišťovny je jen pro něj?
Ta pojišťovna to určitě někomu refundovala a ten to musel zdanit