Společné zdanění manželů

• (neregistrovaný)

29. 2. 2008 23:51

Dobrý den, rodiče si budou dělat společné zdanění manželů. Můj otec si na mě uplatňuje slevu na dani na vyživované dítě. Jsem studentka VŠ (celý rok 2007). V potvrzení od zaměstnavatele má ovšem otec u slevy na vyživované dítě uvedeno pouze za měsíce 2-12. Proč tam není zahrnut i leden? Je to chyba účetní nebo to tak z nějakého důvodu má být? Studuji již od září 2006 beze změn.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 29. 2. 2008 23:57

Jiřka (neregistrovaný)

Re: Společné zdanění manželů
      A pracoval tam otec i v lednu nebo byl u jiného zaměstnavatele a uplatňoval slevu na dítě tam? Pak by potřeboval ještě potvrzení o příjmech od tohoto zaměstnavatele. Nebo nebyl v lednu zaměstnán vůbec? Nebo, pokud tam už v lednu pracoval, mu třeba účetní tuto slevu zapomněla uplatnit. Nebo je to chyba v potvrzení. Zeptejte se té účetní. Každopádně pokud nebyla sleva na dítě v lednu uplatněna, i když jste studentkou byla, může být uplatněna právě teď v přiznání.

• 1. 3. 2008 0:03

monča (neregistrovaný)

Otec tam také pracoval i v lednu, akorát byl na neschopence, ale to by přece nemělo mít vliv nebo ano? To bych mohla do přiznání dát 12 měsíců, když v potvrzení je pouze 11? Pak by se to neshodovalo.

• 1. 3. 2008 0:41

Jiřka (neregistrovaný)

Pokud byl otec v lednu nemocný a neměl mzdu, pak mu sleva neměla být z čeho uplatněna. Takže to asi bude chyba v potvrzení - mělo tam být napsáno, že dítě bylo uplatněno od ledna do prosince, protože nárok na slevu byl (i když vlastně v lednu uplatněno nebylo, protože nebylo z čeho). Požádejte účetní, ať to opraví. Ale i kdyby to neopravila, pak můžete dát do přiznání 12 měsíců, protože fakticky ten nárok za 12 měsíců byl (akorát že FÚ by po Vás mohl chtít předložit potvrzení, že jste v lednu byla studentkou). Podle mně by to ale měla účetní opravit, protože ona od Vás potvrzení o studiu má a z něho vyplývá, že jste byla studentkou celý rok.