Re: Chybějící hodiny
Záleží na tom, kolik hodin jste jim proplatili v měsících s menším počtem hodin. Pokud jste jim nepropláceli počet hodin podle rozvrhu směn s nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobou, ale propláceli běžný fond hodin pro rovnoměrně rozvrženou pracovní dobu bez ohledu na to, jestli odpracovali v daném měsíci více či méně hodin, pak jde o nelegální systém ledaže by šlo o systém kont pracovní doby, což asi nemáte zavedeno. Proto už za neodpracované hodiny nemůžete dodatečně vykázat neplacené volno nebo neomluvenou absenci. Podle ZP šlo totiž vlastně o překážku na straně zaměstnavatele placenou průměrem, protože jste nepřidělovali zaměstnanci práci na plný fond pracovní doby. Nešlo o překážku ze strany zaměstnance. Dá se říct, že jste neodpracovanou dobu zaplatili jako překážku na straně zaměstnavatele (nedostatek práce) a je to v celku v pořádku.
Re: Chybějící hodiny
Děkuji Láďovi, ale já jim ty hodiny když mají víc než fond dám do tabulky a když mín , tak z těch plusových odečtu. Na mzdu jim zaplatím vždy jen ty co odpracovali . Ale stalo se , že pracovník odešel na dohodu k určitému datu a hodiny nedopracoval, tak nevím jak postupovat dál s těmi chybějícími hodinami. Děkuji
Re: Chybějící hodiny
Nejsem si jistý, zda jsem pochopil, kolik vlastně v jednotlivých měsících proplácíte zaměstnancům hodin. Mám tomu rozumět tak ( když říkáte, že proplácíte jen ty hod., které zaměstnanec v měsíci odpracoval), že každý zaměstnanec může mít za stejný měsíc proplacený jiný počet odpracovaných hod. (předpokládám, že bez přesčasového příplatku)? Pokud je tomu tak, pak jsou hod. navíc proplaceny a v příštím měsíci nebo měsících vybrány jako náhr. volno. (v tomto měsíci, kdy vybírá by měl mít ve výplatě zaplaceny jen odpracované hod. a ty ostatní neproplatit a vykázat jako náhradní volno neproplacené.) Pokud jsem to dobře pochopil, v našem případě už zaměstnanci nezbyly hodiny navíc z minulého období, které by si mohl vybrat jako náhr. volno, a přesto nemá nějaké hodiny v poslením měsíci odpracované. Tak bych je proplatil i přesto, že je neodpracoval z důvodu uvedeného výše (byly neodpracovány z důvodu určení prac. doby zaměstnavatelem a tedy ne z popudu zaměstnance).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
19. 3. 2008 14:23
Zaměstnanci pracují v turnusech a jeden měsíc mají více hod. další míň hod. Tyto chybějící hodiny se nasčítají třeba za 3 měsíce , pokud zaměst. odejde a tyto chybějící nedopracuje, jak postupovat. Mohou mu tyto chybějící propadnout nebo se musí dát neómluvená absence( zaměstnanec skončil dohodou k určitému datu) Děkuji moc za radu a odpověď Jarka