Studentská brigáda-manko

• (neregistrovaný)

8. 5. 2008 19:56

Dcera si zajistila brigádu přes agenturu práce. Pracuje jako pokladní v hypermarketu. Přišli k ní dva Cikáni a chtěli rozměnit pět tisíc. Podařilo se jim s jejich obratností ji tak zmást, že když odešli, zjistila, že jim rozměnila a ještě vrátila celou pětitisícovku. Když pominu to, že při vstupním školení ji nikdo nepoučil aby nerozměňovala peníze, chci se zeptat, jak je to se splácením dluhu, kterého se samozřejmě nezříká.
    Agentura za ni manko zaplatila a teď ji nechali podepsat splátkový kalendář - dopadlo to tak, že za první výplatu má peníze ještě donést. U studentů se nemusí dodržovat předpisy jako u zaměstnanců, kterým můžeme strhnout jen určitou částku podle výše mzdy, počtu dětí atd. - mám na mysli jako u exekuce na plat.
    Má agentura na toto právo? Děkuji předem.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 5. 2008 22:23

beta (neregistrovaný)

Re: Studentská brigáda-manko
      no,já nevím, agentura neagentura, ale snad i ta musí dodržovat zákon, dcera by měla mít podepsanou hmotku, na srážku ze mzdy by s ní měli sepsat dohodu o srážkách ze mzdy a určitě postupovat dle OSŘ, tzn. měla by jí zůstat nezabavitelná částka a ne celou částku srazit, to dle mého názoru není dobře. Neznám účetnictví AP, ale domnívám se, že musí dodržovat zákon stejně jako běžný Z-el, navíc ona přece je zaměstnavatel ...

• 9. 5. 2008 8:53

Nany (neregistrovaný)

Díky za názor, je to přesně to, co si myslím já. Má s nimi normální dohodu o pracovní činnosti, takže tam určitě není co řešit.
      Je to fakt sprosté jednání, jen teď nevím co s tím bude, když už to dcera podepsala.

• 9. 5. 2008 9:58

hana (neregistrovaný)

Já si myslím, že by manko uhradit měla. Pokud má splátkový kalendář, tak to bolí trochu míň. Horší by bylo, pokud by agentura začala dluh vymáhat soudně a nebo dokonce exekucí. Nechci strašit, ale .... Berte to jako školu života a případně jí s úhradou pomozte.

• 9. 5. 2008 13:17