Hlavní navigace

Kurzový rozdíl prosííím

• (neregistrovaný) 217.117.217.---

15. 5. 2008 17:40

Firemní zaměstnanec používál max kartu, která je soukromá, ale využívá ji především k firemním účelů (PHM,a ostatní výdaje) při zahr.pracovní cestě touto kartou uhradil ubytování. Z účtu mu bylo odečteno cca. 1542,61 Kč. Tuto částku musím vyplatit, ale ve vyúčtování pracovní cesty mám přiloženy doklady v EUR ne v Kč. Když si přepočtu EUR kurzem ČNB, tak mi vyjde částka vyšší o 145Kč, než odešlu zaměstnanci na účet. Budu tuto částku účtovat jako kurzový rozdíl, nebo mohu do nákladů dát částku, která byla zaměstnanci stržena z účtu tj. 1542,61Kč a nemusím přepočítávat EURa z dokladů. Prosím o radu při účtování tohoto případu. Děkuji.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 15. 5. 2008 19:09

bubu (neregistrovaný) 84.16.117.---

Re: Kurzový rozdíl prosííím
      Nejsem sice odborník na vyúčtování zahraničních služebních cest, ale protože opakovaně pokládáte tento dotaz, pokusím se Vám popsat tok mojich myšlenek. Nechám na Vašem laskavém posouzení, zda to pro Vás bude mít nějaký význam.

Podle mně vysíláte zaměstnance na služební cestu a neposkytujete mu zálohu. Zaměstnanec si výlohy na pracovní cestě platí z vlastních zdrojů (domnímvám se, že není podstatné zda je hradí v hotovosti či soukromou platební kartou, ze které mu nějakým přepočtem strhnou Kč)

Pokud po předložení vyúčtování služební cesty provedete přepočet Euro na Kč, pak dle mého názoru postupujete správně. Tato Vámi vypočítaná částka je pro zaměstnavatele nákladem a přesně tolik Kč bych také zaslal zaměstnanci. To že zaměstnanci strhlli z účtu o 145 Kč méně je dle mého (možná ďábelského) názoru nepodstatné.

Pokud po přečtení tohoto přísvěvku bude mít někdo pocit, že to co píšu jsou nesmysly. Rád přijmu názor zkušenějších účetních.

Hezký den přeje
      bubu

• 15. 5. 2008 22:46

v.e.n.d.y. (neregistrovaný) 85.71.122.---