Návrat do práce při rodičovské dovolené

• (neregistrovaný)

21. 6. 2008 7:13

Chtěla jsem nastoupit do práce (pracuji jako terénní sociální pracovník pro město) na částečný úvazek ještě při rodičovské dovolené. Mám nárok vrátit se na svoje místo při mateřské dovolené nebo mi to může být odmítnuto ze strany zaměstnavatele kvůli tomu, že bych nemohla pracovat na plný úvazek? Dceru ještě nemohu dávat do školky, chtěl jsem pracovat 16 hodin v týdnu tak, abychom se v péči o dceru vystřídali s manželem, který pracuje na směny. Vím, že po ukončení rodičovské dovolené mám nárok vrátit se na svoje místo, ale jak je to s návratem ještě při rodičovské dovolené? Mám na to místo nárok byť se zkráceným úvazkem? Děkuji moc. Martina

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 6. 2008 13:27

yy (neregistrovaný)

Re: Návrat do práce při rodičovské dovol
      Důležité je, do kdy jste si u zaměstnavatele požádala o čerpání rodičovské dovolené. Před tímto datem není povinen vám umožnit dřívější návrat do práce. Stejně tak, pokud mu nedovolí provozní problémy není povinen kdykoliv zaměstnat na kratší pracovní poměr.

• 21. 6. 2008 13:42

M.H. (neregistrovaný)

Ano, a ještě záleží na tom, co si představujete pod pojmem "místo". Ať už vám zaměstnavatel umožní dřívější návrat do zaměstnání nebo ať už nastoupíte po skončení rodičovské dovolené, o jakou jste si požádala, pořád máte nárok na místo odpovídající vaší pracovní smlouvě, tedy záleží na tom, jak přesně ho máte ve smlouvě specifikované. Na přesně to samé místo, ze kterého jste odešla, jste měla právo vrátit se po skončení mateřské dovolené (tedy po těch 28 týdnech kolem porodu, kdy jste pobírala peněžitou pomoc v mateřství) - po dovolené rodičovské už jenom na místo podle pracovní smlouvy (což může ale nemusí být přesně to, co jste dělala před mateřskou).

• 22. 6. 2008 19:41

beta (neregistrovaný)

se v péči o dceru vystřídali s manželem,
      >>>který
      >>>pracuje na směny. Vím, že po ukončení rodičovské