Dobrý den,
velice děkuji za odpověď uživateli Pavel Říha a pukusím se všechny ty informace vstřebat...
RÁD BYCH POPROSIL O ZODPOVĚZENÍ, ČI RADU K MÉ OTÁZCE:
"JSEM STUDENT A VE VOLNÉM ČASE CHCI PRACOVAT NA ŽIVNOST- JAKO PRŮVODCE A UČITEL ANGLIČTINY. KDYŽ SI ZALOŽÍM TYTO ŽIVNOSTI- MÁM POVINNOST PLATIT ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ I KDYŽ HO ZA MNE DOPOSUD PLATIL STÁT JAKO STUDENTOVI A JEŠTĚ MIN. 1 ROK BUDE?
VELICE DĚKUJI ZA JAKOUKOLI VĚCNOU ODPOVĚĎ.
Dobrý den,
studium bude Vaše hlavní činnost, podnikání pak činností vedlejší. Zálohy na zdrav. pojištění platit nemusíte, pouze po skončení roku podáte kromě daňového přiznání také Přehled příjmů a z něj zjistíte, kolik máte za uplynulý rok doplatit (pojištění doplatíte jen ze skutečně dosaženého zisku).
Pěkný den
Dobrý den,
zasíláme doplnění mé odpovědi, poskytla jej Dagmar Kučerová, redaktorka serveru Podnikatel.cz:
Předně se musíte registrovat k dani z příjmů fyzických osob na finanční úřad, dále jako OSVČ vedlejší na ČSSZ a příslušnou zdravotní pojišťovnu. Vše je možné vyřídit přes centrální registrační místa živnostenských úřadů. Důvodem pro vedlejší výdělečnou činnost je studium, a to také musíte doložit potvrzením ze školy.
Zálohy OSVČ vedlejší platit nemusí. Na konci roku podáte daňové přiznání (doplatek z důvodu využití slev na poplatníka a studenta nepředpokládám) a přehledy ČSSZ a zdravotní pojišťovně. Zdravotní pojišťovně doplatíte podle skutečné výše příjmů po odpočtu výdajů a sociálce pouze, pokud budou příjmy po odpočtu výdajů vyšší než cca 59 tisíc Kč.
Pěkný den
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob