Re: Silniční daň-doplnění od Kateřiny
Díky Kateřino za Váš názor, myslela jsem si to taky, ale chtěla jsem
si ověřit jestli si to vykládám správně. Hezký den.
To znamená, že nemusím navýšit u aut, která jsou registrovaná do roku 1989 z 15% na 25% v roce 2008, ale až v roce 2009? A není mi jasné, jak je to s tím snižováním sazeb. To se týká aut, která jsou registrovaná po roce 198? Jsem začátečník, zatím jsem to nedělala a trošku tomu nerozumím. V těch zákonech se mi těžko čte.Poradíte?
to snižování je v novele §6 odst. 6.:
sazba daně podle odstavců 1 a 2 se u vozidel snižuje o 48% po dobu násled. 36 kalendář. měsíců od data jejich první registrace a o 40% po dobu násled. dalších 36 kalend. mesíců a o 25%po dobu násled. dalších 36 kandář. měsíců. Nárok na příslušné snížení sazby daně vzniká počínaje kalend. měsícem prvé registrace vozidla a končí u téhož vozidla po celkem 108 měsících.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
8. 7. 2008 12:26
Novela zákona o silniční dani. Vím, že už se o tom tady psalo. Ale
budu dělat za rok 2008 svoje první daň. přiznání.
V přechodném ustanovení je že novela nabývá účinnosti za zdaňovací období 2009 s vyjímkou §6 odst. 6 a 7, což je snížení sazeb postüpně na 108 měsíců o první registrace.
Mám nákladní vozidla podle § 6 odst. 8 - vozidla registrovaná
do 31.12.1989 - tady je zvýšení z 15% na 25%.
Zálohy jsem zatím platila dle tohoto. Po novu zvýšení 25% se mi promítně až 2009 nebo už tedˇv roce 2008 a mám již 15.7. povýšit zálohy na daň?