Re: CERD nedoporučuji - PODVOD
vyjádření ČOI druhá část:
"Jestliže reklamace nebude ve lhůtě 30ti dnů vyřízena, provede Česká obchodní
inspekce u provozovatele, pokud nám zašlete doklady prokazující nevyřízení reklamace
v zákonné lhůtě, kontrolu v rámci svých pravomocí.
Pro Vaši informaci uvádíme, že pokud zákazník nesouhlasí se způsobem vyřízení
reklamace, může se domáhat změny rozhodnutí o způsobu vyřízení pouze soudní cestou.
Pokud při poskytování služby, provedení prací Vám byla způsobena škoda, máte
právo ji vymáhat na tom, kdo jí zavinil (provozovatel) z titulu odpovědnosti za škodu. Tuto
škodu je třeba vyčíslit a uplatnit její zaplacení. Tento postup však nesouvisí s řešením
odpovědnosti za vady (reklamací), neboť náhrada škody je založena jiným právním titulem a
platí pro její uplatnění nejen jiná promlčecí doba, a to 3 roky, ale i jiný režim při samotném
řízení, neboť je třeba prokazovat zavinění.
V případě, že provozovatel nebude ochoten svou povinnost k náhradě škody splnit, je
třeba se se svým nárokem obrátit na příslušný soud, který je oprávněn v předmětné věci
rozhodnout.
S pozdravem
Ing. Jan Hlaváček
ředitel České obchodní inspekce
inspektorát Středočeský a Hl. m. Praha
se sídlem v Praze
dne 9.8.2012"
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.