Hlavní navigace

Výpovědní lhůta u DPP

• (neregistrovaný) 83.208.168.---

10. 8. 2008 15:18

Dobrý den, mám sepsanou dohodu o provedení práce do 31. 12. 2008, ale chtěla bych ji ukončit, jaká je výpovědní lhůta. Firma mi vyhrožuje že mě nesmím dohodu ukončit, jinak mě dá k soudu.

Děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 8. 2008 15:40

anonym (neregistrovaný) 85.132.220.---

Re: Výpovědní lhůta u DPP
      § 75 ZP:
      Rozsah práce, na který se dohoda o provedení práce uzavírá, nesmí být větší než 150 hodin v kalendářním roce. Do rozsahu práce se započítává také doba práce konaná zaměstnancem pro zaměstnavatele v témže kalendářním roce na základě jiné dohody o provedení práce.
      Po odpracování 150 hod. již nelze pokračovat v DPP. Nejsem odborník na pracovní vztahy, ale DPP by měla být na provedení konkrétní práce s dobou předání vykonané práce a to s časovým omezením výkonu práce pro jednoho zaměstnavatele. Jelikož se jedná o práci konanou mimo hlavní pracovní poměr, pak by měla platit pro výpověď stejná pravidla, jako pro jiný pracovní poměr. Pokud ještě nemáte odpracován patřičný počet hodin (150), pak zkuste dát výpověď.
      Snad vám někdo poradí odborněji.

• 10. 8. 2008 15:47

VH (neregistrovaný) 88.101.60.---

Dovoluji si upřesnit Vaši odpověď:
      - Požadavek, aby DPP byla uzavřena za účelem vykonání konkrétního díla či úkolu (zatímco DPČ na práce, které se opakují), neplatí už 20 let.
      - Je pravdou, že na dohody o pracích konaných mimo PP se vztahuje právní úprava výkonu práce v pracovním poměru, avšak kromě stanovených výjimek (§ 77 odst. 1 zák. práce). Ve výčtu těchto výjimek je obsaženo mj. skončení pracovního poměru, v ostatním odkazuji na to, co jsem již odpověděla.

• 10. 8. 2008 15:42

VH (neregistrovaný) 88.101.60.---