Účtování v evidenci

  • (neregistrovaný)

    18. 3. 2011 12:54

    Dobrý den, mám tři otázky a předem moc děkuji za odpověď :)
    úvod: jsem na rodičovské dovolené a budu mít malý eshop jako přivýdělek. Jsem neplátce DPH
    1. Při odesílání zboží si uschovám podací lístek a zaplacené poštovné účtuji do výdajů, přičemž mi ho zaplatil kupující a já ho společeně s cenou zboží zaúčtuji do příjmů. Je to tak? Tedy dva zápisy

    2. U faktury od mého dodavatele je čáska za zboží i s DPH a částka bez DPH (20%), kterou z těchto částek eviduji do výdajů?

    3.Když budu mít na přijaté faktuře také zboží pro vlastní potřebu, mohu si ho prodat jen za nákupku (velkoobchodní cenu), tedy při vyúčtování by jediný efekt byl navýšení obratu. Jde to tak? Nebo se to děla jinak?
    4. je rozdíl v účtování zboží s DPH 20% a 10% v případě, že jsou na jedné faktuře?
    Ještě jednou díky za vysvětlení a přeji hezký den

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 18. 3. 2011 13:33

      Rop

      1. ano

      2. s

      3. neprodáte si ho. jenom si ten náklad zapíšete jako daňově neutnatelný (vlastní spotřeba)

      4. jste neplátce DPH ... takže DPH vás nezajímá. vždy berete částku včetně DPH

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).